آموزش عکاسی, آموزش ها 14 دقیقه 184

آنچه باید برای عکاسی از آسمان رویایی بدانید!

چکیدهمقدمه ای بر مقاله عکاسی از آسمان رویایی | مدت زمان لازم برای مطالعه : 10 دقیقه ثبت عکس از آسمان در عین حال که بسیار سرگرم کننده و جذاب می‌باشد در عین حال نیز بسیار دشوار است. نکات و روش بسیار موثری در راستای عکاسی از آسمان‌های رویایی وجود دارد که باید حتما مورد […]

مقدمه ای بر مقاله عکاسی از آسمان رویایی | مدت زمان لازم برای مطالعه : 10 دقیقه

ثبت عکس از آسمان در عین حال که بسیار سرگرم کننده و جذاب می‌باشد در عین حال نیز بسیار دشوار است. نکات و روش بسیار موثری در راستای عکاسی از آسمان‌های رویایی وجود دارد که باید حتما مورد توجه قرار دهید تا بتوانید علاوه بر لذت بردن از تماشای آسمان، تصاویر بسیار خلاقانه و هیجان‌انگیزی خلق نمایید.


آنچه باید برای عکاسی از آسمان رویایی بدانید!

این مقاله برای عکاسانی است که از عکاسی از آسمان‌های رویایی هراس دارند و از اینکار فوق‌العاده لذت نمی‌برند. این درحالی است که عکاسی از آسمان‌های رویایی مانند آسمان پوشیده از ابر در عین حال که بسیار سرگرم کننده است اما ساده نیست. درحالت کلی هنگامی که شما در زیر آسمان رویایی هستید ممکن است به فکر عکاسی از آسمان رویایی بیفتید و این نیز محتمل می باشد که شما پس از عکاسی از نتیجه کار خود رضایت چندانی نداشته باشید. این مقاله دقیقا در باره این موضوع است که بتوان یک عکاس کنجکاو را به یک عکاس حرفه ای در زمینه عکاسی از آسمان‌های رویایی تبدیل کند. گاهی اوقات عکاسی از آسمان‌های رویایی ممکن است سبب ثبت تصاویری شود که دلالت بر تاریکی و کسالت دارد، این در حالی است که ثبت آسمان در عکاسی به صورت رویایی ممکن است یک تصویر بسیار باشکوه و سرشار از رنگ‌های گرم و چشمگیر را به نمایش بگذارد.

عکاسی از آسمان ‌های رویایی

درک چگونگی تاثیرگذاری آسمان های مختلف در عکاسی از آسمان‌های رویایی

در عکاسی از آسمان‌های رویایی تصاویر مختلف، سبب تاثیرگذاری متفاوتی بر بیننده می‌شود به عنوان مثال تاثیری که یک عکس از آسمان آبی روشن بر بیننده می‌گذارد با عکسی که یک غروب خورشید یا آسمان ابری تاریک را به تصویر کشیده است، بسیار متفاوت می‌باشد. همچنین همانطوری که یک آسمان آبی سبب خلق تصویری بسیار آرامش بخش می‌شود اگر همین آسمان خالی و بدون سوژه باشد ممکن است تاحدی کسل‌کننده شده و سبب بروز تاثیر منفی در تصویر شما شود. از سویی دیگر اگر تصویر روبروی سوژه شما پر از جزئیات بوده و پس‌زمینه تصویر خالی از جزئیات باشد سبب از بین رفتن تعادل در تصویر شما خواهد شد. البته در هنگام عکاسی از آسمان‌های رویایی این نکته را مدنظر قرار دهید که اگر آسمان کاملا آفتابی و درخشان است، از عکاسی به صورت مستقیم از آن خودداری نمایید زیرا این امر سبب انعکاس زیاد نور شده و قسمت وسیعی از تصویر شما تار خواهد شد. مطمئنا این چیزی نیست که شما می‌خواهید!

در هنگام ثبت آسمان در عکاسی به صورت رویایی، آسمان ابری و طوفانی ایده‌آل می‌باشد اما این نکته را به خاطر داشته باشید که در این حالت حتما دوربین را به صورت افقی نگه دارید. در حالت کلی آسمان ابری یک سوژه بسیار عالی برای عکاسی از آسمان‌های رویایی می‌باشد زیرا سبب خلق تصاویر ترسناک و جدی می‌شود، علاوه بر این یکی دیگر از کاربرد ابرها در هنگام عکاسی از آسمان‌های رویایی ایجاد تعادل میان جزئیات و نور است بنابراین ابرها نقش بسیار موثری برای خلق تصاویر منحصربفرد از آسمان رویایی دارند. نکته جالبی که در هنگام عکاسی از آسمان‌های رویایی پوشیده از ابر می‌توان به آن اشاره نمود، نقش ابرها در جهت افزایش تمرکز نسبت به سوژه مورد نظر می‌باشد. ابرهای زیبا و دل‌انگیز فقط در آسمان قبل از بارش باران وجود ندارند بلکه آن‌ها در روزهای آفتابی فصل بهار و تابستان به صورت مواج و کرکی به زیبایی به چشم می‌خورند.

تاثیرگذاری آسمان های مختلف در عکاسی از آسمان ‌های رویایی
تاثیرگذاری آسمان های مختلف در عکاسی از آسمان ‌های رویایی

استفاده از اکسپوژر در عکاسی از آسمان‌های رویایی

اکسپوژر در عکاسی از آسمان‌های رویایی به ایجاد نور طبیعی در عکس‌ها کمک شایانی می‌کند این عمل بویژه در هنگام عکاسی از غروب آفتاب بسیار مطلوب می‌باشد. شما با استفاده از این تکنیک می‌توانید سبب ثبت آسمان در عکس به صورت رویایی در هنگام غروب آفتاب شوید و تصویری بسیار پر زرق و برق خلق نمایید! همچنین استفاده از این ابزار سبب پردازش زیباتر عکس و خلق بهترین تصویر خواهد شد. باید به اکسپوژر دوربین خود اعتماد نموده سعی کنید تا از این طریق تصاویر زیبایی خلق نمایید. همچنین هنگام عکاسی از آسمان‌های رویایی براکت اتوماتیک دروبین خود را چک کنید تا بتوانید تنظیمات دیفالت دوربین را به طور دلخواه تغییر دهید. در نهایت شما می توانید یک تصویر با (HDR) بالا خلق نمایید. همچنین HDR انعطاف‌پذیری بالایی در هنگام پردازش تصویر دارد و شما می‌توانید به بهترین وجه عکاسی از آسمان‌های رویایی را انجام دهید. شما می‌توانید حالت‌های مختلف اکسپوژر را برای عکاسی از آسمان‌های رویایی امتحان نمایید در نهایت با ترکیب حالت‌های مختلف، شما از نتیجه کار شگفت‌زده خواهید شد!

اکسپوژر در عکاسی از آسمان‌ های رویایی
اکسپوژر در عکاسی از آسمان‌ های رویایی

تاثیر شرایط جوی در عکاسی از آسمان های رویایی

همانطور که پیداست شرایط جوی نظیر باران، نورپردازی و… در هنگام ثبت آسمان در عکاسی به صورت رویایی بسیار موثر می‌باشد و سبب افزایش میزان تاثیر دراماتیک تصویر بر بیننده می‌شود. عکاسی از آسمان با توجه به شرایط جوی سبب خلق تصاویر بسیار منحصربفرد و خلاقانه می‎شود. بنابراین اگر شما تمایل به عکاسی از آسمان با توجه به شرایط جوی مختلف دارید، به شما تبریک میگوییم زیرا شما نتیجه کار خود را به بهترین وجه خواهید دید!

اولین نکته مهم در هنگام عکاسی از آسمان در شرایط جوی مختلف این است که هنگام بیرون رفتن برای این منظور حتما تجهیزات حفاظتی از دوربین خود را با خود به همراه ببرید. تجهیزات را باخود به همراه برده و مشتاقانه به سوی عکاسی از آسمان‌های رویایی در شرایط جوی مختلف بشتابید! برای پس‌زمینه سعی کنید از ابرهای کم‌رنگ و تاریک استفاده نمایید زیرا آنها سبب رازآلود شدن فضای تصاویر خواهند شد. در هنگام عکاسی از آسمان‌های رویایی در شرایط جوی مختلف حتما این نکته را مدنظر قرار دهید که پس‌زمینه تصویر شما با عناصری نظیر ساختمان‌ها، درختان، خطوط برق و خط‌آسمان نامطلوب خراب نشود.


دو نکته مهم در هنگام عکاسی از آسمان‌ های رویایی در شرایط جوی نامطلوب :

  • برای کاهش تاثیر نامطلوب آب و هوای بد از عکاسی سیاه و سفید استفاده کنید.
  • تمام تمرکزتان بر روی ابرها معطوف کنید تا بتوانید مجموعه تصاویری زیبا از آسمان ابری ثبت نمایید بعد از عکاسی در صورت لزوم عناصر دیگری را از طریق عمل پردازش، می‌توانید به تصویرتان اضافه کنید.
شرایط جوی مختلف در عکاسی از آسمان های رویایی
شرایط جوی مختلف در عکاسی از آسمان های رویایی

آسمان رویایی: یک فرصت تماشایی در عکاسی

در حالت کلی عکاسی به خلق و خوی عکاس در روز عکس‌برداری وابسته است. آیا از روی عکس حالات روحی عکاس نظیر عصبانی؛ شاد وغمناک بودن عکاس مشخص می‌شود؟ نحوه دیدگاه شما نسبت به آسمان نیز بر ایجاد عکس از آسمان هیجان‌انگیز بسیار موثر می‌باشد. با اسفاده از نکات مطرح شده در این مقاله شما می‌توانید به بهترین صورت عکس از آسمان تهیه نمایید. برای ثبت بهترین تصاویر از آسمان معمولا در روزهایی غیر از روزهای کاملا آفتابی با آسمان آبی اقدام به این کار نمایید زیرا در این مواقع آسمان معمولا سوژه‌ی خاصی برای نمایش ندارد. این درحالی است که عکاسی از طلوع و غروب خورشید، شرایط جوی مختلف و آسمان ابری برای این منظور بسیار مطلوب می‌باشد. حتما عکاسی از آسمان‌های رویایی را امتحان کنید زیرا به زودی درخواهید یافت این کار شگفت‌انگیز‌تر از یک سرگرمی می‌باشد!



راستی میتوانید آخرین مطالب ما را از طریق تلگرام و اینستاگرام نیز دنبال کنید. برای عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام بیت گرف روی دکمه زیر کلیک کنید. همچنین فیلم ها با کیفیت های مختلف در یوتیوب هم قرار دارد.

TELEGRAM INSTAGRAM youtube

امتیاز: 0 از ۵ - تعداد رای: 0
اشتراک گذاری این صفحه
گفتگو و سوالات شما در این قسمت میتوانید نظر یا سوال خود را در مورد مقاله یا آموزش مطرح کنید.
دیدگاهتان را بنویسید برای ارسال دیدگاه لازم است در سایت وارد شده یا ثبت نام کنید ...
مطالعه با تمرکز بیشتر
پست های پربازدید هفته 6 پست پربازدید در دسترس شماست!
آموزش هوش مصنوعی استیبل دیفیوژن...

آموزش هوش مصنوعی استیبل دیفیوژن...

مهسا سلطانی
دانلود اسکریپت Motion Bro v4.0.4...

دانلود اسکریپت Motion Bro v4.0.4...

مهدی فریدونی
دانلود و نصب اسکریپت motion...

دانلود و نصب اسکریپت motion...

احسان ملائی
دانلود Adobe Firefly | هوش...

دانلود Adobe Firefly | هوش...

مهدی فریدونی
میدجورنی رایگان و نحوه استفاده...

میدجورنی رایگان و نحوه استفاده...

مهسا سلطانی
جداسازی صدای خواننده از موزیک...

جداسازی صدای خواننده از موزیک...

مهدی فریدونی
دوره روتوش
دوره جامع گرافیک و ویدیو
×