آموزش ها, دیزاین و خلاقیت 6 دقیقه 677

معرفی وب‌ سایت Adobe Color ابزاری برای انتخاب رنگ

چکیدهبا یک ویدیو از بخش دیزاین و خلاقیت بیت گرف همراه با شما خواهیم بود. یکی از ده‌ها ابزاری که شرکت ادوبی adobe برای طراح‌ها ساخته و در اختیارمون گذاشته سایت color.adobe.com هست که از قضا خیلی خوب و روان کار می‌کند. این سایت خوبه به این دلیل که فضای ساده‌ای دارد که هرکسی می‌تواند […]

با یک ویدیو از بخش دیزاین و خلاقیت بیت گرف همراه با شما خواهیم بود. یکی از ده‌ها ابزاری که شرکت ادوبی adobe برای طراح‌ها ساخته و در اختیارمون گذاشته سایت color.adobe.com هست که از قضا خیلی خوب و روان کار می‌کند. این سایت خوبه به این دلیل که فضای ساده‌ای دارد که هرکسی می‌تواند باهاش کار کند بدون اینکه زحمتی برایش داشته باشد. به این نوع کاربری ساده اصطلاح user friendly را به کار می‌برند که ویژگی محصولات این شرکت محسوب می‌شود.

این سایت از چند بخش تشکیل شده که هرکدام کاربرد خودش را دارد و با تب‌هایی که بالای سایت قرار دارند قابل مشاهده و استفاده هستند که با کلیک بر روی آن‌ها می‌توانید از امکاناتشون بهره ببرید. قبل از هرچیزی، به‌خاطر برخی محدودیت‌ها بهتر است از طریق نرم‌افزارهای عبور از تحریم که در دسترستون هست استفاده کنید و تا بتونید واردش بشوید.

این را هم اضافه کنم که قرار است تو این ویدئو سایت ادوبی کالر را به‌عنوان یک ابزار برای انتخاب راحت‌تر و استفاده از رنگ‌ها معرفی کنیم و چگونگی انتخاب رنگ، روانشناسی رنگ، رنگ‌شناسی، ترکیب‌های رنگی و کلا مقوله رنگ نیازمند کسب تجربه و دوره‌های تخصصی هست که زمان بیشتر و مباحث تخصصی‌تری رو می‌طبد.


مشاهده آنلاین فیلم معرفی وب‌ سایت Adobe ابزاری برای انتخاب رنگ


  • برای استفاده از امکانات بیشتری از سایت می‌توانید از طریق منوی حساب کاربری واردش بشوید و به ‌اصطلاح sign in کنید. تب‌هایی که با آن‌ها کار داریم در قسمت بالا سمت چپ سایت قرار دارند و برای شروع کار تب اول از سمت چپ را انتخاب می‌کنیم (Color Wheel) که پیش‌فرض سایت روی همان تب هست.
    در نگاه اول به یک دایره رنگی برخورد می‌کنیم که معمولا در همه نرم‌افزارهای گرافیکی استفاده می‌شود و این دایره از چرخه معروف رنگ ایتن الهام گرفته شده و قوانینش طبق همان چرخه و قوانین ساخته شده‌اند. در داخل این دایره، دایره های کوچکی هم وجود دارند که برای انتخاب هر رنگ تعبیه شده‌اند. در پایین دایره هم پنج تا مستطیل رنگی می‌بینیم که نماینده همون دایره‌های کوچک هستند و در اینجا گزینه c به‌عنوان رنگ اصلی در نظر گرفته شده است. اگر گزینه c را در داخل دایره رنگی جابه‌جا کنیم بقیه دایره‌های کوچک هم به تبع آن تکان می‌خورند، حالا با چه منطقی؟ طبق قوانینی که در سمت چپ سایت قرار دارند مثل:
  • Analogous
  • Monochromatic
  • Triad
  • Complementary
  • Split Complementary

که به فارسی همان قوانین همجواری، مکمل و یا سه‌گانه هستند. در پایین سمت چپ سایت هم مودهای رنگی قرار دارند و از طریق آن‌ها می‌شود کدهای رنگی مربوط به همون مود رنگی را به ‌دست آورد و استفاده کرد. مثل: cmyk، rgb، hsb و lab که هر کدام ویژگی‌ها و کاربرد خاص خودشان را دارند.

معرفی وب‌ سایت Adobe ابزاری برای انتخاب رنگ
معرفی وب‌ سایت Adobe ابزاری برای انتخاب رنگ

در پایین هر مستطیل رنگی کدهای هگزای مربوط به همان رنگ‌ها درج شده که می‌توان با کپی کردن آن داخل نرم‌افزارهای گرافیکی سریع‌تر به رنگ مورد نظرمون برسیم. از طریق گزینه‌ای که سمت راست سایت وجود دارد می‌توان هر مجموعه‌ای را که ساختیم ذخیره کنیم که بنوانیم بعدها هم ازش استفاده کنیم. یک گزینه custom هم بین قوانین داریم که با آن می‌توانیم ترکیب رنگی خودمان را فارغ از قوانین سایت بسازیم و ذخیره کنیم.

و حالا بریم سراغ تب‌های دوم و سوم (Extract Theme و Extract Gradient) ؛ از طریق تب دوم می‌توانیم یک تصویر آپلود کنیم و این سایت رنگ‌های مهم هر تصویر را استخراج می‌کند و در اختیار ما می‌گذارد. از طریق تب سوم هم گردینت‌های مربوط به همان تصویر را به ما می‌دهد و ما می‌توانیم کدهای گردینت تصویر مورد نظرمان را کپی و استفاده کنیم.
امکانات دیگری هم شرکت ادوبی هر از چند گاهی به این ابزارش اضافه می‌کند که توصیه می‌کنم در آینده که با این سایت کار می‌کنید امکانات جدیدترش را هم امتحان کنید. امیدوارم مطالبی که گفتم برای شما مفید واقع شده باشد.

برای دسترسی به لینک های دانلود، به صورت رایگان در سایت وارد شوید.
امتیاز: 0 از ۵ - تعداد رای: 0
اشتراک گذاری این صفحه
گفتگو و سوالات شما در این قسمت میتوانید نظر یا سوال خود را در مورد مقاله یا آموزش مطرح کنید.
دیدگاهتان را بنویسید برای ارسال دیدگاه لازم است در سایت وارد شده یا ثبت نام کنید ...
6 دیدگاه به گفتگوی ما بپیوندید و نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید ...
کاربر بیت گرف 1401/03/07

سلام خسته نباشید ببخشید مزاحم میشم
در بیت گرف آموزشی دارید در رابطه با انتخاب پالت رنگی مناسب ، ترکیب رنگی مناسب و کلا استفاده از رنگ های مناسب برای طراحی؟
اگه ندارید این آموزش رو بزارید ممنون

    تیم پشتیبانی بیت گرف 1401/03/07

    سلام وقت بخیر
    لطفا دوره تخصصی آموزش فتوشاپ ۲۰۲۲ را از بخش دوره های تخصصی سایت سر بزنید به صورت مفصل و عمیق تدریس شده است.

شایان هیبتی 1399/07/14

با تشکر از آقای ملکی.

    ارسطو اعتمادی 1399/08/11

    سلام وقت بخیر
    خیلی ممنون.

شایان هیبتی 1399/07/14

با تشکر از ویدئو آموزشی

    تیم پشتیبانی بیت گرف 1401/02/01

    سلام وقت بخیر
    سپاس از شما.

مطالعه با تمرکز بیشتر
پست های پربازدید هفته 6 پست پربازدید در دسترس شماست!
آموزش هوش مصنوعی استیبل دیفیوژن...

آموزش هوش مصنوعی استیبل دیفیوژن...

مهسا سلطانی
دانلود اسکریپت Motion Bro v4.0.4...

دانلود اسکریپت Motion Bro v4.0.4...

مهدی فریدونی
دانلود و نصب اسکریپت motion...

دانلود و نصب اسکریپت motion...

احسان ملائی
دانلود Adobe Firefly | هوش...

دانلود Adobe Firefly | هوش...

مهدی فریدونی
میدجورنی رایگان و نحوه استفاده...

میدجورنی رایگان و نحوه استفاده...

مهسا سلطانی
جداسازی صدای خواننده از موزیک...

جداسازی صدای خواننده از موزیک...

مهدی فریدونی
دوره روتوش
دوره جامع گرافیک و ویدیو
×