در این آموزش رایگان از نرم افزار 3D Max به بررسی یکی از دستورات Modifier List می پردازیم. تمام دستورهایی که به ما در مدلسازی کمک می کند در Modifier list قرار دارد. به کمک دستور Cloth ما می توانیم به راحتی پارچه یا رومیزی طراحی کنیم.
معرفی و آموزش کار با Cloth در 3D Max
دستور Cloth به ما کمک میکنه تا plane را تبدیل به پارچه کنیم.برای ایجاد آبجکت پارچه کافیه یکPlane روی Grid و روی Plane یک آبجکت قرار بدید که در نظر دارید پارچه روی این آبجکت قرار بگیرد.(مانند میز یا مبل و…) و در نهایت یک Plane دیگه روی آبجکت با Segment قابل قبول ایجاد کنید. دقیقا Plane را جایی که میخواید پارچه روی آبجکت قرار بگیره جا گذاری کنید.از نظر ارتفاعی بهتره Plane یک مقدار بالا تر از آبجکت قرار بدید.سپس روی قسمت Time Configuration کلیک کنید و Length را حدودی روی 40 تا 60 فریم بزارید
و بعد از قسمت Modifier List دستور Cloth را انتخاب کنید و از تب Object قسمت Object Properties را بزنید و از صفحه ای که باز میشه Cloth را فعال کنید و روی Add Object کلیک کنید و از لایه ها Plane کف و آبجکت روی Plane (میز یا مبل و…) را با گرفتن Ctrl از کیبورد همزمان انتخاب کنید و روی Add کلیک کنید. سپس توی صفحه Object Properties گزینه Collision Object را فعال کنید و در نهایت Ok را بزنید.
در مرحله بعدی در تنظیمات Cloth تب Simulation Parameters تیک گزینهCollision Self را بزنید و مقدار Subsample را روی عدد (2) قرار بدید.و در نهایت از تب Object گزینه Simulate رو بزنید و اجازه بدید عملیات تبدیل Plane به پارچه تموم بشه. سپس میتونید Object ایجاد شده را Save کنید و تو پروژه هاتون استفاده کنید.