یکی از ساده ترین راه های ساخت انیمیشن در 3D Max استفاده از اسکریپت Poly Animator است، که کمک میکنه آبجکت های مورد نظر را در Position های مختلف انیمیت کنید. ابتدا آبجکت های مورد نظر را Select کنید بعد روی Create From Selection کلیک کنید تا آبجکت های مورد نظر انتخاب شود.با کمک Animation Option میتونید Position های مختلف را به آبجکت انتخابی بدید:
برای مثال: در سه محور X-Y-Z میتونید به آبجکت های انتخابی چرخش بدید تا در حالی که انیمیشن اتفاق میوفته در سه محور هم نیز بچرخند.وهمچنین در سه محور X-Y-Z میتونید جهت حرکت آبجکت را تغییر بدید.و با کمک گزینه Animation Extras میتونید تغییراتی بیشتری به انیمیشن بدید. مانند:
- Scale : تغییر مقیاس آبجکت هنگام انیمیت شدن.
- Scale To Zero : تغییر مقیاس از صفر شروع شود و در اتمام انیمیشن به مقیاس نرمال برگردد.
- Reverse : آبجکت ها هنگام انیمیشن شدن معکوس شوند.
- Spring : آبجکت ها هنگام انیمیشن حالت فنری به خود بگیرند.
- Visibility : آبجکت ها هنگام انیمیشن شدن مقداری محوتر شوند.
- Debug : باگ زدایی انیمیشن.
- Opacity Duration : مدت زمان شفافیت آبجکت ها را هنگام انیمیت شدن را تعیین میکند.
و همچنین با کمک گزینه Animation Timing میتوانید:
- Start Frame : شروع انیمیشن از فریم مورد نظر را تعیین میکند.
- Duration : مدت زمان انیمیشن را تعیین میکند.
- Overlap : همپوشانی آبجکت ها، بعد از انیمیت شدن را تعیین میکند.
و در انتها با زدن گزینه Create Animation کار به اتمام میرسد. و با play کردن در Time Line میتوانید انیمیشن خود را مشاهده کنید.