سلام به همراهان پر تلاش بیت گرفی، در این آموزش به بررسی دو مشکل در پلاگین نیوتون می پردازیم که بهتر است به این دو مشکل نگوییم باگ، زیرا قابل برطرف کردن هستند و اصطلاحا در این آموزش به فیکس کردن پارامتر ها می پردازیم تا مشکلات برطرف شود.این آموزش را به دوستان افتر افکت کاری که کار با پلاگین نیوتون را بلد هستند توصیه میکنم.
باگ اول پلاگین نیوتون
جلوگیری از تعریف FILL برای شیپ دایره ای:
خیلی مواقع لازم است ما برای یک شیپ دایره ای فقط Stroke تعریف کنیم و بدون Fill آن را وارد محیط نیوتون کنیم اما از آنجایی که شیپ ما دایره ای است نیوتون همواره برای شیپ دایره ای FILL را تعریف می کند . متاسفانه (حتی اگر fill را در افتر افکت خاموش کرده باشیم) Fill اعمال خواهد شد! این باعث ایجاد مشکل در فرایند کارمان می شود و این یعنی ما نمیتوانیم شیپ حلقه ای در محیط نیوتون داشته باشیم. اما راه حلی صد در صدی وجود دارد که در این آموزش این راه حل را بررسی میکینیم.
باگ دوم پلاگین نیوتون
جلوگیری از انحراف پارامتر Angular Velocity در پلاگین Newton:
پارامتر angular velocity به جسم ما این امکان را میدهد که دارای چرخش زاویه ای باشد و درنتیجه باعث می شود جسم ما به دور خودش بچرخد. اما وقتی این پارامتر را به جسم مان در نیوتون اعمال میکینیم جسم ما به صورتی عجیب از مسیری که تعریف کرده بودیم منحرف می شود.
برای حل این مشکل دو راه حل صد در صدی را تدارک دیده ایم که یکی از این راه حل ها در دل پلاگین نیوتون قرار دارد و راه حل دیگر در محیط افتر افکت.
اگر هنوز پلاگین نیوتون را بر روی سیستم خود ندارید می توانید آموزش دانلود و فراخوانی این پلاگین را در این جا ببینید.