آموزش ها, دیزاین و خلاقیت 26 دقیقه 341

راهنمای گام به گام بازطراحی (Redesign)

چکیدهاز مشکلات جلوگیری کنید و محتوا (ارزش) را سریع تحویل دهید فرایند طراحی شده در این مقاله برای طیف های مختلف بازطراحی قابل استفاده است.از طراحی یک ویژگی یا نمای سطحی برنامه  تا طراحی مجدد کل برنامه،این توصیه ها به شما کمک میکند تا از بروز مشکلات سریعا جلوگیری کنید.و بر اساس تجربه هایی است […]

از مشکلات جلوگیری کنید و محتوا (ارزش) را سریع تحویل دهید

فرایند طراحی شده در این مقاله برای طیف های مختلف بازطراحی قابل استفاده است.از طراحی یک ویژگی یا نمای سطحی برنامه  تا طراحی مجدد کل برنامه،این توصیه ها به شما کمک میکند تا از بروز مشکلات سریعا جلوگیری کنید.و بر اساس تجربه هایی است که از صد ها طراحی مجدد و پستی بلندی این مسیر به دست آمده!

تغییر ناگهانی نیست بلکه یک روند است

بیایید یک چیز را از ابتدا روشن کنیم :با مطالعه این مقاله یک پیشرفت شگفت انگیز نمیکنید.امروزه در طراحی یک محصول ایجاد یک روند ثابت و پیروی از آن در تمام شرایط واقعا غیر ممکن است.ماباید تند تند به روز شویم.لازم است که طراحی شما از یک طرح کلی پیروی کند.اگر از نتایجی که به دست می آورید راضی نیستید  میتوانید به عقب برگردید و آن چیزی را که اشتباه است تجزیه و تحلیل کنید و روند کار رو بهبود ببخشید. اگر کارها را به صورت تصادفی انجام می دادید ، همیشه نتایج تصادفی می گرفتید.

روند بازطراحی
روند بازطراحی

یک جای خوب برای شروع همان جایی هست که خیلی از شماها به عنوان “double diamond”میشناسید: شما از چهار مرحله ی اصلی عبور میکنید تا از مشکل به راه حل برسید:

  1. کشف:  ایجاد درک و همدلی مشترک
  2. تعریف: شناسایی جریان های کلیدی ،چالش ها و نقاط ضعف
  3. اکتشاف:  تصویر سازی، طرح، low fi prototype (نمونه اولیه)
  4. اجرا : طراحی دوباره ، تست ، پیاده سازی

با ایجاد یک درک مشترک شروع  کنید، باز طراحی هیچ وقت واقعا انجام نمیشود. این یک تلاش مستمر برای مرتبط کردن تجربه هاست.

* همین جا بگیم که Low-fidelity (lo-fi) همان ساده سازی و طراحی نمونه اولیه است. مثلا میتونید یه طرح پیچیده تو ذهنتون رو در کاغذ با چند شکل ساده توضیح دهید.

با ایجاد یک درک مشترک شروع کنید

به عنوان یک طراح وظیفه ی شما این است که همه ی مخاطبین رو هم جهت کنید و متهدشان کنید برای یک هدف. اول با سهامداران صحبت کنید تا بفهمید که برای چه کسب و کاری کار میکنید و در چه بازه ی زمانی باید کار را تحویل دهید. انتظارات آنها را در مورد نگاه ،احساس و عملکرد گروه هدف مخاطبین بررسی کنید.

گفت و گو با تیم پشتیبانی نیز میتواند ایده ی خوبی برای شناسایی بهتر نقاط چالش برانگیز باشد.

ایجاد یک درک مشترک

اما هدف اصلی شما کاربران هستند: خصوصا باید به مطالب زیر علاقه داشته باشید:

  1. چرا این محصول به محصولات مشابهش ترجیح دادید؟
  2. چه چیزی رو در مورد این محصول/جریان/ویژگی بیشتر دوست دارید؟
  3. از چه چیزی در مورد این محصول بیشتر متنفرید؟
  4. قبل از هر کاری برای مرحله ی بالا تر باید بدانید چه کسی چه کاری را انجام میدهد؟ چرا و چگونه انجام میدهد؟

ابزار های نقشه کشی ذهنی زیادی مانند ایکس_مایند (X-Mind) وجود دارد که میتواند به شما کمک کند که در حین مصاحبه اطلاعات را شکل داده و سازماندهی کنید.

هیچ چیزی را قطعی ندانید!

هدف شما گوش دادن به صحبت ها و افکار همه است. اما هیچ کدام از آنها را حقیقت مطلق ندانید. در اخر شما متخصصانی هستید که با فیلتر کردن سرو صدای مزاحم متوجه میشوید که باید روی کدام مبحث متمرکز شوید.

هدف شما گوش دادن به صحبت ها و افکار همه است.
راهنمای گام به گام بازطراحی: هدف شما گوش دادن به صحبت ها و افکار همه است.

کار هایی را که باید انجام شوند را تعریف کنید:

کار های زیادی وجود دارد که شما میتوانید برای درک بهتر کاربران و ایجاد همدلی انجام دهید. ماجراجویی های کاربران و پیشنهادات سودمندشان بسیار ارزشمند است اما همیشه زمان کافی برای انجام مسائل کوچک وجود ندارد. از طرفی خیلی از شخصیت ها تقلبی هستند و مسائلی را بیان میکنند که کاربرد های عملی بسیار کمی دارند. یکی از کار های اساسی که باید انجام دهید لیست کردن کار هایی است که باید انجام شود. این به شما در درک انگیزه و انتظارات کاربران کمک میکند.

تعریف کارها
تعریف کارها

طرح های موجود را به هم بریزید

اولین اشتباه خیلی از طراحان این است که طرح اولیه را دور ریخته و با توجه به تمایلات شخصی خود باز طراحی میکنند. بدترین کاری که یک طراح میتواند انجام دهد این است که از طرح فعلی چشم پوشی کند و با کلی تحقیق و پژوهش سعی در ساخت طرح جدید داشته باشد. هدف اصلی شما بازبینی طرح فعلی، سعی در فهمیدن چگونگی عملکرد آن و در آخر تصمیم گیری در مورد آن است. 

طرح اولیه را دور نریزید!
طرح اولیه را دور نریزید!

بررسی دوباره تجزیه و تحلیل

زمانی که روی بعضی از مناطق کلیدی متمرکز شدید باید عملکرد طراحی را بدانیم.از آن جایی که در حال باز طراحی هستیم میتوانیم از نکات مثبت طراحی قبلی استفاده کنیم. این نعمت رو داریم که از تجزیه تحلیل ها و بررسی کارایی طرح اصلی بدون قضاوت یاد بگیریم. داده های کاربردی قانع کننده ترین بحثی است که هنگام تصمیم گیری در مورد ارزش طراحی خود با کارفرمایان به اشتراک میگذارید و البته یک مبنای پایه ای است که میتوانید عملکرد طراحی خود را با طراحی قبلی مقایسه کنید.

تجزیه و تحلیل در بازطراحی
تجزیه و تحلیل در بازطراحی
  • بازدید صفحه و تحلیل ترافیک

ورود و خروج کاربران را از صفحات مختلف که از چه مرورگری استفاده کردند و اندازه ی صفحه نمایششان چه قدر بوده است را رد یابی میکند.

  • نمودار رفتاری

به شما کمک میکند تا نحوه رفتار کاربران و ماجراجویی آنها را متوجه شوید.

  • زمانبدی و نرخ تبدیل .ساخت و بررسی قیف

تبدیل را تجزیه تحلیل کرده و معیار های پایه ای را برای مقایسه با طرح جدید ایجاد میکند.


بررسی رقابت

 *خب دیگران چه میکنند؟* این یکی از اولین سوالات طبیعی است که باید به ذهن خطور کند. از آنجایی که مشتریان شما مجبورند بین شما و دیگر گزینه های جایگزین برای محصول شما یکی را انتخاب کنند. باید تجربه ای که رقبا به مشتریان خود ارائه میدهند را تجزیه و تحلیل کنید. هنگام بررسی رقابت های مستقیم و غیر مستقیمی که با شما میشود به دنبال اشتراکات و جریان های مشابه باشید. آنچه را که برای پروژه شما یک تجربه ی خوب و استاندارد محسوب می شود را تعریف کنید. می توانید تمام یافته های خود را در صفحه InVision یا هر ابزار مشابه دیگری جمع آوری کنید.

تجزیه و تحلیل رقبا
تجزیه و تحلیل رقبا

متوجه موقعیت خود باشید

تجزیه و تحلیل رقبا به شما این امکان را می دهد که بفهمید ایا شکافی در بازار هست یاخیر.

اگر وقت دارید یک ماتریس ساده ایجاد کنید و در آن اطلاعات اصلی در مورد رقابت را در آن ذکر کنید. متوجه شوید که هر کدام از محصولات رقیب برای چه هدفی تولید شده است. ویژگی های آنها چه قدر پیشرفته است؟مدل در آمد و حضور آنها در بازار چیست؟ مقایسه ی این محصولات با محصول شما یک نمای کلی و از بالا از آنجایی که شما در آن ایستاده اید به شما میدهد.

بررسی رقابت در بازطراحی
بررسی رقابت در بازطراحی

فراتر از دامنه ی خود کاوش کنید

هیچ وقت با تجزیه تحلیل کردن رقبا به ایده های تازه و ناب دست پیدا نمی کنید. همه هواسشان به یکدیگر هست .شما فقط میتوانید از رقبا استاندارد های کار خود را بیاموزید. برای پیدا کردن ایده ی الهام بخش فراتر از دامنه ی خود کاوش کنید. صدها محصول شگفت انگیز وجود دارد که با مشکلات مشابهی روبرو هستند که می خواهند با یک روش متفاوت مشکلات را حل کنند.

فراتر از دامنه ی خود کاوش کنید
فراتر از دامنه ی خود کاوش کنید

مناطق کلیدی مشکل زا را مشخص کنید. راهنمای گام به گام بازطراحی

هنگامی که همه چیز را با کمک داده هایی که از تجزیه تحلیل به دست آورده اید به وضوح فهمیدید. شما می توانید با طراحی موجود مناطق اصلی مشکل را پیدا کنید. این مشکلات میتواند شامل مشکلات قابلیت های استفاده، تا جریان های بصری، باگ ها، ناسازگاری ها، الگوهای غلط اعمال شده یا راه حل های عجیب غریب بدون دلیل باشد. برای بررسی قابلیت استفاده میتوانید از 10 اصل یاکوب نیسل (Jakob Nielsen’s 10 general principles) برای طراحی که آنهارا با عنوان”اکتشافی”میشناسند تقلب کنید و ببنید آیا تمام گزینه هایش را میتوانید تیک بزنید یا خیر!

مناطق کلیدی مشکل زا را مشخص کنید
مناطق کلیدی مشکل زا را مشخص کنید (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر روی عکس کلیک کنید)

و فرصت های بهبود پیدا کنید

هنگامی که شما مشکلات را پیدا کردید ، مرحله بعدی یافتن راه حل برای هر مشکل شناسایی شده است. تحقیقات و اکتشافات رقابتی باید الهام بخش شما باشد.

 فرصت های بهبود پیدا کنید
برای مشاهده در ابعاد بزرگ کلیک کنید.

تفاوت ارزش و تلاش را درک کنید

داشتن لیستی از مشکلاتی که وجود دارد و ایده برای حل آنها خوب است اما باید الویت بندی شود. ما باید متوجه باشیم که چه چیز های بی ارزش است. برای هر موضوعی ما باید درک کنیم که چه چیزی برای تحولش لازم است و چه مقدار این تحول بر تعداد کاربر نهایی اضافه خواهد کرد. در حالت ایده آل و آرمانی ما میخواهیم به هدفی که در نمودار زیر قسمت چهارم سمت راست بررسی شده برسیم.

تفاوت ارزش و تلاش
تفاوت ارزش و تلاش

دستیابی به طراحی خوب سخت است

هیچ طراحی بی نقصی وجود ندارد. همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد. ایجاد یک پیشرفت کم در یک طراحی در حال حاظر بزرگ نیاز به صرف منابع بیشتری دارد تا این که یک چیز بد را در طراحی پیدا کنیم و درست کنیم تا طراحی به سطح متوسط برسد. اما اجازه ندهید این مسئله شما را دلسرد کند. در کتاب “صفر تا یک: یاداشتی بر استارتاپ ها” نوشته ی پیتر تیل توضیح می دهد که: پیشرفت های کم فقط مارا تا این جایی که هستیم جلو می آورد، برای یک پیشرفت قابل ملاحظه گاهی لازم است یک چیز را دوباره اختراع کنیم.

دشواری دستیابی به طراحی خوب
دشواری دستیابی به طراحی خوب

اول روی کاغذ بکشید

کشیدن طرح های دستی روش خوبی برای انتقال ایده ها از ذهن شما به دنیای مادی است. شما میتوانید از تکنیکی به نام اسکچ هشت مرحله ای استفاده کنید تا خود را مجبور کنید که در هشت دقیقه هشت ایده را تولید کنید. اگر بتوانید این کار را با سهامداران کار انجام دهید عالی است. برخی ایده ها از این طرح ها بیرون می آید که بی نظیر و خلاق است.

قانون اسکچ 8 مرحله ای
قانون اسکچ 8 مرحله ای

با استوری برد لوفی (Low-fidelity (lo-fi)) فورا باز خورد بگیرید

هر ساعت صرف شده برای اسکچ، 10 ساعت را در هزینه های بعدی برای انجام کارهای سطح بالا صرفه جویی می کند. سعی کنید ایده بسیار نادرستی از جریان را ترسیم کنید ، اعتبار سریع داشته باشید و یک لایه از اسکچ ها را اضافه کنید. شروع جلسات بازخورد با ارائه کار با سطح بالاتر ممکن است به ذینفعان شما نشان دهد که هیچ مکانی برای تغییر وجود ندارد و نظر آنها در حساب گرفته نشده است.

کسب بازخورد سریع با استوری بورد
کسب بازخورد سریع با استوری بورد

اگر در حال آزمایش طرح با کاربران نیستید وقت خود را تلف می کنید!

این به همین سادگی است. همه با اطمینان میگویند که بهتر از کاربران میفهمند. کاربران متوجه نیستند. فراموش نکنید که هر کاری انجام میدهید برای کاربر است.

آزمایش طرح با کاربران در بازطراحی
آزمایش طرح با کاربران در بازطراحی

طرح خود را بفروشید

این توصیه اصلی است. حتی اگر فکر میکنید این کار باعث می شود بسیاری از مردم آن  را از دست بدهند. اگر ماه ها برای تهیه یک طرح صرف میکنید مدتی را نیز صرف ارائه کنید. به یاد داشته باشید شما در حال فروش سبک های جدید یا فونت های جدید نیستید. داستانی جدید خلق کنید ، داستانی در مورد کاربران تازه قدرتمند، زیرا انسان ها مجذوب داستان ها و دیدگاه ها هستند.

طرح خود را بفروشید
طرح خود را بفروشید

کاربران از تغییر متنفرند

هنگامی که محصول طراحی مجدد به کاربران نهایی تحویل داده میشود ، همه انتظار هیجان زیادی دارند ولی ممکن است این جریان برای کاربران برعکس باشد. این مرحله مستلزم صبر و استقامت است. کاربران از تغییر متنفر هستند، مهم نیست که طرح اولیه چقدر بد بود، آنها به آن عادت کردند و حالا باید چیز جدیدی یاد بگیرند.

بر تجزیه و تحلیل پس از انتشار نظارت داشته باشید و در نظر داشته باشید که کاربران باید برخی از تنظیمات اولیه را دوباره انجام دهند. به آنها کمی فرصت دهید تا دیدگاهشان را بازیابی کرده و عاشق یک طراحی جدید شوند. از راهنمایی های آسان و پشتیبانی استفاده کنید.

نتیجه برعکس در بازطراحی محصول
نتیجه برعکس در بازطراحی محصول

همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد، حالا چطور بازطراحی کنیم؟

روند طراحی هرگز متوقف نمی شود. الگوهای جدید ظهور میکنند ، کاربران به ابزار های بیشتری دسترسی پیدا میکنند. تجربه ی عمیق کاربران وقتی به وجود می آید که واقعا مشکلی را که حل میکنید درک کنید. (زمانی کاربر تجربه خوبی از طراحی پیدا میکند که مشکلی که دارد را درک کنید و بفهمید دقیقا کاربر کجا مشکل دارد و حلش کنید) و به کاربران کمک می کنید تا بی دردسر آن را حل کنند.

چطور بازطراحی کنیم؟
چطور بازطراحی کنیم؟

نظر خود را در مورد نکات بازطراحی برای ما در دیدگاه سایت بنویسید. نکات بیشتر را در آینده دنبال کنید. اگر به دنبال متخصصان محصولات دیجیتالی هستید تا با فکر کردن به طراحی ها به شما کمک کنند و شما را راهنمایی کنند تا راه حل های خلاقانه ای را برای مشکلات پیش روی مشتریان خود ارائه دهید. با ما تماس بگیرید! راستی آموزش های فتوشاپ بیت گرف به شما کمک میکند تا در این زمینه پیشرفت خوبی داشته باشید.

امتیاز: 0 از ۵ - تعداد رای: 0
اشتراک گذاری این صفحه
گفتگو و سوالات شما در این قسمت میتوانید نظر یا سوال خود را در مورد مقاله یا آموزش مطرح کنید.
دیدگاهتان را بنویسید برای ارسال دیدگاه لازم است در سایت وارد شده یا ثبت نام کنید ...
2 دیدگاه به گفتگوی ما بپیوندید و نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید ...
کاربر بیت گرف 1399/04/30

عالی !

    ارسطو اعتمادی 1399/05/04

    سلاموقت بخیر
    ممنون بابت همراهیتان

مطالعه با تمرکز بیشتر
پست های پربازدید هفته 6 پست پربازدید در دسترس شماست!
آموزش هوش مصنوعی استیبل دیفیوژن...

آموزش هوش مصنوعی استیبل دیفیوژن...

مهسا سلطانی
دانلود اسکریپت Motion Bro v4.0.4...

دانلود اسکریپت Motion Bro v4.0.4...

مهدی فریدونی
دانلود و نصب اسکریپت motion...

دانلود و نصب اسکریپت motion...

احسان ملائی
دانلود Adobe Firefly | هوش...

دانلود Adobe Firefly | هوش...

مهدی فریدونی
میدجورنی رایگان و نحوه استفاده...

میدجورنی رایگان و نحوه استفاده...

مهسا سلطانی
جداسازی صدای خواننده از موزیک...

جداسازی صدای خواننده از موزیک...

مهدی فریدونی
دوره روتوش
دوره جامع گرافیک و ویدیو
×