در این پست آموزشی، به ایجاد یک کاتالوگ معرفی محصول خواهیم پرداخت. اما این یک کاتالوگ ساده نیست، زیرا با استفاده از ابزارهای بی نظیر ایندیزاین میخواهیم تعاملی با مخاطب ایجاد کنیم. بدین صورت که مخاطب یا خواننده می تواند به راحتی بین محصولات بگردد، روی خدمت یا محصول مورد نظر خودش کلیک کند تا اطلاعات بیشتری در مورد خصوصیات آن کسب کند و حتی می تواند روی لینک خرید کلیک کند و مستقیما خرید خود را در سایت مبدا انجام دهد. این ویژگی برای کسب و کارهای اینترنتی بسیار مفید است. آن ها می توانند کاتالوگ محصولات خود را به شکلی زیبا دیزاین کنند تا فروش خود را از این طریق افزایش دهند. به هر حال احترام و همچنین تعامل با مخاطب بی پاسخ نخواهد ماند.
در مرحله اول، شما می توانید طبق سلیقه خود، طراحی کاتالوگ را انجام دهید. بعد از وارد کردن تصاویر و محتوای مورد نظر، باید به سراغ منوی Window و گزینه Interactive رفت. در این مرحله باید برای هر کدام از تصاویر، که حکم محصولات و یا خدمات شما را دارند، یک Button تعریف کرد. بدین صورت مخاطب متوجه می شود که این المان به کار گرفته شده در طراحی، دارای اهمیتی است. اهمیت آن زمانی مشخص می شود که شما محتوای وارد شده را به محصولات، وصل کنید. در این پست آموزشی، اینکار را به شکلی حرفه ای و با استفاده از Object State انجام دادیم.
پس در این پست آموزشی همراه بیت گرف باشید تا با ویژگی Interactive ایندیزاین بیشتر آشنا شوید.
با ایندیزاین، میتوانید طرحهای گرافیکی زیبا و چشمنواز مانند مجلات، کتابها و کاتالوگهای حرفهای طراحی کنید و دنیای اطراف خود را با هنر خود زیباتر سازید. بنابراین پیشنهاد می کنیم از سرفصل های دوره تخصصی آموزش ایندیزاین دیدن کنید.
راهنمای مشاهده فیلم طراحی فایل تعاملی به 2 روش متفاوت در ایندیزاین
دقایق مهم ویدئو |
||
عناوین |
از |
تا |
مقدمه |
00:00 |
00:19 |
فایل تعاملی یا interactive چیست؟ |
00:20 |
01:24 |
گام اول: تعویض رنگ محصول در فتوشاپ |
01:25 |
02:32 |
گام دوم: وارد کردن عکس محصولات در ایندیزاین |
02:32 |
04:46 |
گام سوم: کار با منوی interactive جهت ایجاد تعامل |
04:46 |
08:30 |
روش دوم ساخت فایل تعاملی (هایپرلینک) |
08:30 |
10:42 |
گرفتن خروجی و مقایسه دو روش |
10:42 |
12:08 |