آموزش عکاسی, آموزش ها 11 دقیقه 104

چرا در عکاسی مشتریان خود را از دست میدهید؟

چکیدهاز دست دادن مشتریان در زمان یک رکود اقتصادی مثل چیزی که اخیرا تجربه اش کردیم دور از انتظار نیست. اما اگر مکرر مشتری هایتان را از دست میدهید ممکن است لازم باشد نگاه دقیق تری به عملکرد خود داشته باشید. اخیرا یکی از دوستان من سعی میکرد تکنیک های راضی نگه داشتن مشتری را […]

از دست دادن مشتریان در زمان یک رکود اقتصادی مثل چیزی که اخیرا تجربه اش کردیم دور از انتظار نیست. اما اگر مکرر مشتری هایتان را از دست میدهید ممکن است لازم باشد نگاه دقیق تری به عملکرد خود داشته باشید. اخیرا یکی از دوستان من سعی میکرد تکنیک های راضی نگه داشتن مشتری را یاد بگیرید و درست قبل از همه گیری ویروس کرونا، برای رشد کسب و کار عکاسی اش تلاش میکرد و خیلی از ددلاین هایی که (سررسید) به مشتریان داده بود و از دست داد و به طور کلی نتوانست خوب ارتباط برقرار کند حالا بعد از همه گیری، این تجربه ناموفق در رشد کسب و کارش به معنی از دست دادن روزانه مشتری است.

اگر شما نیز در وضعیت مشابه قرار دارید و می خواهید بدانید چرا در عکاسی مشتریان خود را از دست میدهید می توانید از برخی از این نکات مربوط به تجارت عکاسی استفاده کنید.  به طور کلی اگر از همان ابتدا ندانید چرا اصلا مشتریان خود را از دست میدهید نمیتوانید از این اتفاق جلوگیری کنید.

چرا در عکاسی مشتریان خود را از دست میدهید؟
چرا در عکاسی مشتریان خود را از دست میدهید؟

بررسی اینکه چرا در عکاسی مشتریان خود را از دست میدهید؟

  •  حرفه ای نبودن!

تمام مواردی که در بالا در مورد دوستم اشاره کردم میتوانند در زیر مجموعه ی حرفه ای نبودن قرار گیرند. اما من از اینجا نمی خواهم شروع کنم بلکه از ظاهر خود شما شروع میکنم. زمانی که صاحب بیزینسی (کسب و کار) هستید، این مثل قدیمی که میگوید “برای شغل مورد علاقه تان لباس بپوشید نه برای شغلی که دارید” کاملا صدق میکند. اگر می خواهید با مشتریان سطح بالا کار کنید باید سطح بالا هم لباس بپوشید. این امر بازاریابی را نیز تسریع میکند. مثلا اگر به طور ناگهانی پیش آمد با مشتری یک نوشیدنی صرف کنید دیگر نیاز نیست نگران عوض کردن لباستان باشید. قطعا ما پیشنهاد نمیکنیم چهارده ساعت عکاسی را کت و شلوار و کروات بپوشید بلکه توصیه ما این است با ظاهر مناسب روی خودتان سرمایه گذاری کنید. به طور مثال یک کیف دوربین کهنه و خراب همراه خود نداشته باشید و کمی بیشتر به ظاهرتان اهمیت دهید. غیرحرفه ای بودن به اینجا ختم نمی شود. من گاهی میبینم عکاسان دیر میکنند یا حرف های نامناسبی به مشتری میزنند، مخصوصا در مراسم ها. بخاطر بسپارید در مهمانی ها شما مهمان نیستید بلکه عکاس هستید و آنجا هستید که کارتان را انجام دهید نه این که نوشیدنی بخورید و با مهمان ها شوخی کنید. درآخر با برقراری ارتباط بهتر با مشتریان شروع کنید. درست از زمانی که متوجه می شوید مشتری های شما ترجیح میدهند از همان ابتدا اطلاع دهید که دیر خواهید کرد نه اینکه خودشان بعدا بفهمند و با عواقب آن مواجه شوند، دیگر مشتریان تان را از دست نخواهید داد.

حرفه ای نبودن!
حرفه ای نبودن در برخورد با مشتریان در عکاسی.

  • پاسخ گویی با تاخیر!

وقتی مشتری دنبال خدمات شما میگردد و شما در پاسخگویی تاخیر میکنید قبل از آن که مشتری بگیرید آنها را از دست می دهید. چندین مطالعه بازاریابی نشان داده است که بهترین راه برای جذب مشتری این است که شما اولین نفر باشید که پاسخ می دهید. در نظر داشته باشید که هر مشتری قبل از تماس با شما حداقل با پنج عکاس دیگر تماس گرفته است (صادقانه با وجود اپلیکیشن های کسب و کار این عدد کم نیز است). شمارش معکوس درست از زمانی که پیام جدید از مشتری دریافت میکنید شروع میشود. من شخصا درظرف بیست دقیقه پاسخگوی مشتری هستم. ممکن است این برای شما ممکن نباشد اما برای خودتان یک محدوده زمانی برای پاسخگویی به مشتری تعیین کنید و به آن پای بند باشید. همچنین لازم است به یاد داشته باشید که به طور مداوم  با مشتریان قبلی در ارتباط باشید. ما درک می کنیم این امر بخصوص در فصول اوج کاری ممکن است مشکل باشد ولی باید وقتی مشتری از شما عکس هایش یا وقت برای عکاسی می خواهد پاسخگو باشید؛ حالا میتوانید حدس بزنید چرا در عکاسی مشتریان خود را از دست میدهید؟ از دست دادن مشتری های عکاسی به دلیل مشکلات ارتباطی، خیلی بیشتر از آنچه که فکر می کنید اتفاق می افتد.

پاسخ گویی با تاخیر!
پاسخ گویی با تاخیر به مشتریان در عکاسی.

  • از دست دادن سر رسیدها (ددلاین ها)

این امر دلیل دیگری است که باعث میشود مشتریان خود را از دست دهید. به زمان سررسید هایی که تعیین میکنید باید عمل کنید به طوری که انگار مدیرتان برایتان تعیین کرده است. به همین دلیل من راه کاری دارم تا مطمئن شوم عکس ها همیشه به موقع بدست مشتریان برسد. من مهلت تحویل سفارش ها را دو روز قبل از مهلت سر رسیدی که  به مشتری داده ام علامت میزنم که انعطاف پذیری بیشتر به من میدهد تا مطمئن باشم در تحویل سفارش ها تاخیرنکنم. ممکن است این برنامه ریزی برای شما کار نکند. میتوانید به مشتری یک بازه ی زمانی بدهید که من در مورد استفاده مکرر از این مورد آخر احتیاط می کنم چون برخی مشتری ها صبور نیستند و از همان روز اولی کلی پیام و تماس دریافت میکنید برای تحویل عکس ها در اولین تاریخی که به آنها داده اید.

از دست دادن سر رسیدها (ددلاین ها)
از دست دادن سر رسیدها (ددلاین ها) در عکاسی.

  • پرینت (چاپ) بی کیفیت

ممکن است مشتری را به خاطر کیفیت پایین چاپ از دست دهید. شاید متناقض به نظر برسد اما تنها راهی که می توانید یاد بگیرید چگونه به عنوان یک عکاس پول بیشتری بدست آورید، صرف کمی پول بیشتر است. اگر سابقه ارائه چاپ ارزان را دارید، پس ممکن است لازم باشد شروع کنید و کاغذ های چاپ گران تری بخرید و هزینه اش را تقبل کنید تا مشتریان تان متوجه شوند شما در ارائه سفارش های با کیفیت جدی هستید.

پرینت (چاپ) بی کیفیت!
پرینت (چاپ) بی کیفیت در عکاسی.


راستی میتوانید آخرین مطالب ما را از طریق تلگرام و اینستاگرام نیز دنبال کنید. برای عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام بیت گرف روی دکمه زیر کلیک کنید. همچنین فیلم ها با کیفیت های مختلف در یوتیوب هم قرار دارد.

TELEGRAM INSTAGRAM youtube

امتیاز: 0 از ۵ - تعداد رای: 0
اشتراک گذاری این صفحه
پست های مشابه آموزش های مرتبط با مقاله یا آموزشی که در حال مطالعه آن هستید!
گفتگو و سوالات شما در این قسمت میتوانید نظر یا سوال خود را در مورد مقاله یا آموزش مطرح کنید.
دیدگاهتان را بنویسید برای ارسال دیدگاه لازم است در سایت وارد شده یا ثبت نام کنید ...
مطالعه با تمرکز بیشتر
پست های پربازدید هفته 6 پست پربازدید در دسترس شماست!
آموزش هوش مصنوعی استیبل دیفیوژن...

آموزش هوش مصنوعی استیبل دیفیوژن...

مهسا سلطانی
دانلود اسکریپت Motion Bro v4.0.4...

دانلود اسکریپت Motion Bro v4.0.4...

مهدی فریدونی
دانلود و نصب اسکریپت motion...

دانلود و نصب اسکریپت motion...

احسان ملائی
دانلود Adobe Firefly | هوش...

دانلود Adobe Firefly | هوش...

مهدی فریدونی
میدجورنی رایگان و نحوه استفاده...

میدجورنی رایگان و نحوه استفاده...

مهسا سلطانی
جداسازی صدای خواننده از موزیک...

جداسازی صدای خواننده از موزیک...

مهدی فریدونی
دوره روتوش
دوره جامع گرافیک و ویدیو
×