در این مقاله میخواهیم با 10 بنر تبلیغاتی جذاب و موفق که در کمپینهای معروف اجرا شده است آشنا شویم. شما با توجه به این بنرهای تبلیغاتی میتوانید نکات مهمی را از آنها دریافت کنید و در کارهای خود به کار ببندید. از قسمت ایده تا اجرای این کارها، تماما فکر شده است. قطعا در پشت هر کمپین تبلیغاتی موفقی یک تیم بزرگ قرار دارد که خود به چند تیم کوچک برای قسمتهای مختلف مثل: ایدهیابی، داستانسرایی، طراحی، اجرای گرافیکی، روابط عمومی و… تقسیم میشود.
همانطور که میدانید برای طراحی یک بنر تبلیغاتی جذاب باید نقش گرافیک در تبلیغات و همینطور نقش تایپوگرافی در برندینگ را بدانیم. همچنین آشنایی با مفهوم و پیام هر رنگ در گرافیک تبلیغاتی نیز میتواند برای شما مفید باشد.
بنر تبلیغاتی در بازاریابی
بازاریابی تماماً در مورد جلب توجه افراد بدون ایجاد حس آزردگی در آنها است. بنابراین در ادامه به 10 بنر تبلیغاتی که مخاطبان را درگیر و مجذوب خود کردهاند، میپردازیم.
1. باشگاه ورزشی گلدز، ۲۰۱۲
این تبلیغ به طور کاملاً منحصر به فردی، تحولاتی را که یک فرد میتواند در باشگاه ورزشی تجربه کند، به طور کامل نشان میدهد.
2. بامو، ۱۹۶۵
این تبلیغ، مفهوم شادی را به مفهوم رایج خوشبختی در انسانها مرتبط میکند و نشان میدهد که چگونه محصول آنها میتواند شادی افراد را افزایش دهد.
3. اپل، 2009
این تبلیغ اپل به شما کمک میکند تا با نمایش مسیر دویدن، نحوه استفاده از آیپاد را در حین دویدن درک کنید.
4. تبلیغ دندانپزشکی
با استفاده از طنز، پیامی را منتقل میکند که لبخندی سالم و زیبا تأثیر بصری قدرتمندی دارد، آنقدر قدرتمند که میتواند توجه را از سایر اجزای صورت که شاید ناقص یا حتی غایب باشند، منحرف کند. در این تبلیغ خاص، به نبود ابرو اشاره شده است.
5. چسب زخم باند-اید
این چسب نواری با نشان دادن اینکه حتی هالک بزرگ و قدرتمند هم از آن استفاده میکند، نشان میدهد که واقعا چقدر موثر است.
6. مک دونالد
این تبلیغ مک دونالد ساندویچ “The 12” را تبلیغ میکند، با استفاده از بازی در فرمول انیشتین که انتخاب هوشمندانهای برای ناهار است.
این تبلیغات از بازی با فرمول معروف آلبرت انیشتین “E=mc²” برای جلب توجه مخاطب استفاده میکند. ساندویچ “The 12” در واقع 12 عدد ناگت مرغ دارد، که به عنوان اشاره دیگری به عدد 12 در فرمول انیشتین عمل میکند. این تبلیغات بر طعم، کیفیت و ارزش ساندویچ “The 12” تأکید دارد و آن را به عنوان انتخابی ایدهآل برای ناهار معرفی میکند.
7. Oreo، 2015
این تبلیغ نشان می دهد که Oreo آنقدر خوشمزه است که حتی مورچه ها آن را به آبنبات چوبی ترجیح میدهند.
8. ایکیا، 2014
این آگهی نشان میدهد که چگونه کل خانواده تمام مبلمان آن را از نسلهای قبل، از Ikea خریداری کردهاند.
9. فولکس واگن، 2015
این تبلیغ نشان میدهد که چرا باید قطعات اصلی و بی نقص را در ماشین خود داشته باشید.
10. WWF
این تبلیغ تفاوت بین اینکه اگر به طور مداوم از محیط خود بهرهبرداری کنیم چقدر بد میشود را نشان میدهد.
در این مقاله در 10 بنر تبلیغاتی جذاب را مشاهده کردیم و با پیام و مفهومی که این کمپینها میخواستند به مخاطب خود منتقل کنند، آشنا شدیم. شما با دقت بیشتر و عمیقتر در این بنرهای تبلیغاتی، میتوانید ایدههای زیادی را برای پروژههای خود به دست بیاورید و همچنین یاد میگیرید که چگونه و تا چه حد میتوانید متفاوت فکر کرده و ایدههای جدیدی را در سر بپرورانید.