برندینگ, مقالات آموزشی 26 دقیقه 666

نقش تایپوگرافی در تبلیغات و برندینگ

چکیدهدر این مقاله به بررسی نقش تایپوگرافی در تبلیغات و تاثیر آن بر برندینگ پرداختیم. نمونه‌هایی از تبلیغات موفق را با هم بررسی کرده و همچنین تاثیر فرهنگ بر تایپوگرافی در تبلیغات را مشاهده می‌کنیم.

در این مقاله می‌خواهیم به نقش تایپوگرافی در تبلیغات بپردازیم. تایپوگرافی بسیار بیشتر از یک تایپ فیس (فونت) زیبا است. این یک ابزار قدرتمند در تبلیغات است. می‌تواند پیام‌ها را برقرار کند، هویت برند را ایجاد کند، مخاطبان را مجذوب خود کند و باعث بهبود تجربه کاربر (UX) شود. نحوه ظاهر شدن حروف، شکل آن‌ها، فضای اطراف آن‌ها و نحوه چیدمان و…، می‌تواند باعث موفقیت یک تبلیغ شود و یا آن را خراب کند. تایپوگرافی را به درستی یاد بگیرید، این موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا پیام‌هایتان را به درستی منتقل کنید. ولی اگر اشتباه کنید ممکن است مشتریان بالقوه را نیز از خود دور کنید.

در این مقاله، به این موضوع خواهیم پرداخت که چرا تایپوگرافی در تبلیغات ضروری است، نقش آن در ایجاد هویت برند چیست، انواع مختلف تایپوگرافی را شناخته و نمونه‌هایی از کمپین‌های تبلیغاتی موفق که در آن استفاده هوشمندانه از تایپوگرافی برای برندها (و آژانس‌ها) نتیجه داده است را با هم بررسی می‌کنیم. همچنین نکاتی برای استفاده موثر از تایپوگرافی در تبلیغات، نحوه استفاده تبلیغ‌کنندگان از تایپوگرافی خلاقانه برای بهبود تجربه کاربر (UX)، گرایش‌های تایپوگرافی خلاقانه در تمام کانال‌ها و رسانه‌های اجتماعی و تأثیر انواع مختلف فونت‌ها، وجود دارد که در ادامه با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

مقاله نقش گرافیک در تبلیغات و همچنین نقش رنگ‌ها در گرافیک تبلیغاتی مکمل این مقاله آموزشی هستند، حتما آن‌ها را نیز مطالعه کنید.

اهمیت تایپوگرافی در تبلیغات

تأثیر بصری یک تبلیغ، بسیار بیشتر از فونتی است که انتخاب می‌کنید. این موضوع در مورد ایجاد یک زبان بصری با استفاده از فونت‌هایی است که نشان می‌دهد برند شما چیست، و چه ارزش‌ها و شخصیتی دارد.

قبل از این‌که به انتخاب خود کلمات در یک تبلیغ برسیم، المان‌های مهم‌تری وجود دارند که مربوط به تایپوگرافی در تبلیغات هستند. این عناصر عبارت‌اند از: سبک فونت انتخابی (فانتزی، رسمی، دست‌نویس و…)، فونت اصلی، شکل، اندازه، ضخامت، وزن، رنگ، رعایت اهمیت و سلسله مراتب، رتبه‌بندی، قالب‌بندی، طراحی، ارتباطات المان‌ها با یکدیگر، استفاده از فضای سفید، مارجین و پدینگ مناسب (برای این‌که این مفاهیم را بهتر متوجه شوید، بهتر است که مقاله تایپوگرافی در رابط کاربری را نیز مطالعه کنید) و… .

تایپوگرافی در تبلیغات برند نایک

استفاده از تایپوگرافی می‌تواند به تبدیل یک متن ساده به چیزی غنی و جذاب کمک کند، توجه شما را جلب کند و لحن و شخصیت یک برند را بسازد. تایپوگرافی در ایجاد شناخت برند (یعنی آسان‌تر کردن شناسایی برند شما برای افراد) و تمایز (متمایز کردن آن از رقبا) بسیار مهم است.

استفاده از فونت‌های ثابت در تمام قسمت‌های مارکتینگ نیز به تقویت این شناخت کمک می‌کند. مانند کوکاکولا که با استفاده از یک فونت ثابت، به تقویت اعتماد و آشنایی بیش‌تر کمک کرده و در طول زمان باعث ایجاد وفاداری شده است.

تاثیر تایپوگرافی بر هویت برند

تایپوگرافی نقش بسزایی در شکل دادن به هویت برند در تبلیغات دارد. این موضوع فراتر از زیبایی‌شناسی بصری است. این یک انتخاب استراتژیک است که به ایجاد هویت یک برند و متمایز کردن آن از رقبا کمک می‌کند. نحوه شکل‌گیری و چیدمان حروف می‌تواند نگرش، عواطف و معنایی را فراتر از کلمات بیان کند. برندها برای ایجاد قواعد و راهنمایی تایپوگرافی برای اطمینان از ثبات و انتقال پیام مناسب به مخاطبان هدف خود، زمان بسیار زیادی را صرف می‌کنند.

تبلیغات پپسی با استفاده از تایپوگرافی

به عنوان مثال، برند Fisher-Price از یک تایپ‌فیس (فونت) سفارشی استفاده می‌کند که یک تصویر گرافیکی به سبک Playful (مطالعه مقاله 17 سبک گرافیک دیزاین، پیشنهاد می‌شود) و معتبر ایجاد می‌کند که با ارزش‌های برند خود همسو می‌شود. این انتخاب تایپوگرافی به ایجاد یک هویت برند قوی کمک می‌کند که با مخاطبان هدف خود ارتباطی عالی را برقرار می‌کنند. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با استفاده از تایپوگرافی به‌عنوان یک ابزار ارتباطی بصری و کلامی، ایجاد یک اثر ماندگار و تقویت حس ارتباط و وفاداری، تأثیر قابل‌توجهی بر مصرف‌کنندگان بگذارند.

تبلیغات fisher price

برای نشان دادن تاثیر تایپوگرافی در تبلیغات و هویت برند، بیایید به کوکاکولا نگاه کنیم. تایپوگرافی شکسته نمادین این برند مترادف با هویت آن شده است. فونت متمایز آن فوراً قابل تشخیص است و حس نوستالژی و سنت را برمی‌انگیزد. تایپوگرافی کوکاکولا نقش بسزایی در تثبیت و حفظ هویت برند آن داشته است. این نشان می‌دهد که چگونه تایپوگرافی می‌تواند به هویت یک برند تبدیل شود و به موفقیت آن کمک کند.

تبلیغات گرافیکی کوکاکولا

انواع مختلف تایپوگرافی مورد استفاده در تبلیغات

در تبلیغات به دلایل مختلفی از انواع تایپوگرافی استفاده می‌شود. این انتخاب بستگی به پیام برند و افرادی که می‌خواهند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند، دارد. به عنوان مثال، برخی از فونت‌ها سنتی و قابل اعتماد به نظر می‌رسند (به عنوان مثال: Times New Roman)، در حالی که برخی دیگر مدرن و تمیز به نظر می‌رسند (مانند: Arial). برخی به منظور جلب توجه هستند، فونت‌هایی که ممکن است برای تیترها یا لوگوها مناسب باشند. در حالی که برخی دیگر ظرافت و خلاقیت را نشان می‌دهند. از طرفی فونت‌های تزئینی وجود دارد که می‌تواند تبلیغ شما را سرگرم‌کننده جلوه دهد یا حتی دست‌نوشته‌هایی وجود دارد که می‌تواند به آن شخصیت ببخشد (فونت‌های دست‌نویس).

در اینجا مثالی از تفاوت تایپوگرافی وجود دارد: بیایید تصور کنیم که در تلاش هستید جوانان را به برند خود علاقه‌مند کنید. ممکن است به سراغ تایپ‌فیس‌های جسورانه و پر انرژی و با سبک playful بروید. این به خوبی با حس ماجراجویی، سرگرمی و ارزش‌های شرکت آن‌ها سازگار است، به این معنی که احتمالاً جوانان با کلمات شما ارتباط برقرار می‌کنند. اگر بخواهید جمعیتی مسن‌تر را هدف قرار دهید، برعکس عمل می‌کند: حروف کلاسیک و ظریف، احساس پیچیدگی و قابل اعتماد بودن را می‌دهند. بنابراین توجه دقیق به انتخاب‌های تایپوگرافی، بسیار مهم است. زیرا انتخاب دقیق به شما کمک می‌کند تا با مشتریان بالقوه به روشی ارتباط برقرار کنید.

انواع تایپوگرافی در تبلیغات

نکاتی برای تایپوگرافی موثر در تبلیغات

برای اطمینان از اینکه تایپوگرافی در تبلیغات موثر است، مهم است که هم پلتفرم و هم مخاطب هدف را در نظر بگیرید. طراحی باید با زیبایی‌شناسی کلی پلتفرم مطابقت داشته باشد، خواه یک تبلیغ برای رسانه‌های اجتماعی باشد یا یک بنر وب‌سایت، در عین حال خوانایی و زیبایی و تاثیرگذاری آن بسیار مهم است.

سازگاری در تبلیغات مختلف به تقویت هویت برند کمک می‌کند. به عنوان مثال، هنگام طراحی تایپوگرافی در تبلیغات برای رسانه‌های اجتماعی، تبلیغ‌کنندگان باید به دستورالعمل‌های طراحی آن پلت‌فرم خاص و آن‌چه کاربران آن از یک تبلیغ می‌خواهند فکر کنند. با انجام این کار، آن‌ها می‌توانند تبلیغاتی ایجاد کنند که بینندگان را با برقراری ارتباط موثر پیام خود درگیر کند.

با به روز ماندن در روند طراحی و استفاده از ترندهای طراحی گرافیک، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از سبک‌های تایپوگرافی نوآورانه برای معرفی ایده‌های تازه در تبلیغات خود استفاده کنند. این رویکرد تضمین می‌کند که یک تبلیغ، توجه مخاطبان مورد نظر خود را در منظره شلوغ تبلیغاتی امروزی جلب کند.

سلسله مراتب تایپوگرافی یکی دیگر از نکات مهم است. تیترها و عنوان‌ها باید جسورانه و چشم‌نواز باشند. متن اصلی باید خوانا و به راحتی خوانده شود. استفاده از فضای سفید می‌تواند تأثیر بصری را بهبود بخشد. توجه به این جزئیات، هنگام تطبیق سبک تایپوگرافی خود با پلتفرم مد نظر برای پخش تبلیغات، جلب توجه و ارائه تجربه مثبت برای بینندگان را به ارمغان می‌آورد، بنابراین این نکات را نمی‌شود نادیده گرفت.

نکاتی برای تایپوگرافی بهتر

تاثیر تایپوگرافی بر تجربه کاربر در تبلیغات

فراتر از زیبایی‌شناسی ساده، تایپوگرافی خوب برای ارائه یک تجربه کاربری قوی در تبلیغات حیاتی است. تایپوگرافی شفاف و با ساختار درست و مناسب به کاربران کمک می‌کند تا پیام تبلیغات را سریع درک کنند. همچنین به طراحی و پیمایش کلی یک وب سایت یا اپلیکیشن کمک می‌کند و جست‌وجو را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. و همچنین کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که کاربران تجربه‌ای یکپارچه و لذت‌بخش دارند، که می‌تواند تعامل آن‌ها را با تبلیغات افزایش دهد.

 تایپوگرافی در تبلیغات با طراحی و پیاده‌سازی متفکرانه می‌تواند قابلیت استفاده و دسترسی یک آگهی را به طور کلی بهبود بخشد. به عنوان مثال، استفاده از اندازه فونت مناسب و فاصله بین خطوط، باعث می‌شود متن به راحتی اسکن شود، حتی در صفحه‌های کوچک مانند صفحات موبایل. یکنواختی در تایپوگرافی در بخش‌های مختلف آگهی به کاربران کمک می‌کند تا به طور مؤثرتری آن را هدایت کنند. با هدف قرار دادن تجربه کاربری، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند تبلیغاتی ایجاد کنند که توجه را جلب کند و در عین حال تجربه‌ای مثبت و جذاب را برای مخاطبان فراهم کند.

 برای مثال در مورد یک تبلیغ اپلیکیشن موبایلی فکر کنید که از نکات تایپوگرافی به درستی استفاده می‌کند. استفاده از فونت‌های واضح به‌علاوه اندازه و فاصله مناسب در یک صفحه کوچک، برای افرادی که این تبلیغ را مشاهده می‌کنند، باعث درک آسان آن می‌شود. انتقال پیام سریع و همچنین تفکری که در پشت آن وجود دارد به ایجاد تجربه مثبت در کاربر منجر می‌شود. شما می‌توانید مقاله تاثیر رابط کاربری بر برندینگ را نیز مطالعه کنید. تایپوگرافی یکی از عناصر موجود در رابط کاربری است که می‌تواند منجر به یک برندینگ خوب شود.

تایپوگرافی در اپلیکیشن

ترند تایپوگرافی خلاقانه در تبلیغات

تایپوگرافی خلاقانه در تبلیغات به طور مداوم در حال تغییر است و منعکس‌کننده گرایش‌های طراحی فعلی و ترجیحات مصرف‌کننده است. به روز بودن با این ترندها می‌تواند به تبلیغ‌کنندگان کمک کند تا تبلیغات تازه و مرتبطی را برای مخاطبان هدف خود ایجاد کنند. با این حال، رعایت تعادل در پیروی از دستورالعمل‌ها و حفظ هویت یک برند ضروری است.

 برخی از گرایش‌های محبوب در تایپوگرافی خلاقانه شامل فونت‌های سنگین وزن می‌شوند که تاثیر و وزن بصری را به متن اضافه می‌کنند. این ترند را می توان در تبلیغات مشاهده کرد که در آن تایپوگرافی جسورانه توجه را جلب می‌کند و پیامی قوی را منتقل می‌کند.

انتخاب وزن سنگین در تایپوگرافی

یکی دیگر از ترندهای تایپوگرافی در تبلیغات، استفاده از فونت‌های دست‌نویس است که به تبلیغات حس کاریزماتیک و اعتبار و شخصیت می‌بخشد.

تایپوگرافی دست نویس در تبلیغات

در حالی که ترکیب سبک‌ها می‌تواند به برجسته‌تر شدن تبلیغات کمک کند، مهم است که قبل از ادغام آن در طراحی تایپوگرافی، در نظر بگیرید که آیا یک ترند با ارزش‌ها و پیام برند مطابقت دارد یا خیر. با ترکیب خلاقیت با درک ترجیحات مخاطب، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند تایپوگرافی ایجاد کنند که به طور مؤثر توجه را جلب کرده و بینندگان را تحت تاثیر قرار دهد.

ترند در تایپوگرافی در تبلیغات

تأثیر تایپوگرافی بر احساسات مصرف کننده در تبلیغات

تایپوگرافی روانشناسی خاص خود را دارد، روانشناسی که می‌تواند بر نحوه تجربه مصرف‌کنندگان از تبلیغات تأثیر بگذارد. شکل و ترتیب حروف می‌تواند احساسات یا ایده‌های خاصی را نشان دهد. برای مثال، حروف پررنگ و بزرگ ممکن است دلالت بر قدرت و اطمینان داشته باشد. حروف شکسته و ظریف ممکن است ظرافت یا پیچیدگی را ارائه دهد.

انتخاب تایپوگرافی که برای مخاطب هدف جذاب باشد و با تصویر برند مورد نظر هماهنگ باشد، می‌تواند یک واکنش احساسی مثبت ایجاد کند و احساسات مصرف‌کننده را در مورد محصولات یا خدمات تقویت کند. تایپوگرافی ممکن است به ایجاد یک پیوند عاطفی با مشتریان کمک کند و بر نحوه درک آن‌ها از یک برند تأثیر بگذارد. زمانی که تایپوگرافی با ارزش‌های یک شرکت هماهنگ می‌شود و با اعضای مخاطب هدف ارتباط برقرار می‌کند، چیزهای خاصی را پیشنهاد می‌دهد که احساسات مثبت را ایجاد کرده و احساسات مصرف‌کننده را تقویت می‌کند.

تبلیغ‌کنندگانی که این اصول را درک می‌کنند، می‌توانند از تأثیر روان‌شناختی تایپوگرافی برای ایجاد تبلیغاتی استفاده کنند که توجه را به‌طور مؤثرتری جلب کند و تأثیر قوی‌تری بر بینندگان بگذارد، و توجه آن‌ها را به اندازه‌ای طولانی جلب کند که بتوانند به آنچه تبلیغ می‌شود، توجه کنند.

 به طور مثال برای یک برند عطر گران قیمت تبلیغ کنید. اگر با استفاده از تایپوگرافی ظریف یا پیچیده ترکیب شده باشد، این حس انحصارطلبی در مورد محصولاتش را در ذهن مصرف کنندگان ایجاد کرده و احساسات مثبت مصرف‌کننده را نسبت به برند تقویت می کند. بنابراین، تایپوگرافی ابزار دیگری است که تبلیغ‌کنندگان برای برانگیختن احساسات یا تداعی‌های خاص برای ایجاد احساسات مطلوب مشتری استفاده می‌کنند.

ترند تایپوگرافی در تبلیغات لوازم آرایشی

تاثیر فرهنگ بر تایپوگرافی 

اجتماعات فرهنگی همچنین بر تایپوگرافی در تبلیغات تأثیر می‌گذارند. فرهنگ‌های مختلف ممکن است تفسیرهای منحصر به فردی از حروف و سبک‌های تایپوگرافی داشته باشند. تبلیغ‌کنندگان باید این تفاوت‌های فرهنگی را در نظر بگیرند تا اطمینان حاصل کنند که تایپوگرافی به طور مناسب با مخاطبان هدف آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند. تایپوگرافی می‌تواند به عنوان یک تصویر عمل کند یا برندسازی بصری را در عین در نظر گرفتن حساسیت‌ها و تداعی‌های فرهنگی تقویت کند.

 اجتماعات فرهنگی نقش مهمی در طراحی تایپوگرافی ایفا می‌کنند، زیرا فونت‌ها یا سبک‌های خاص ممکن است معانی مختلفی در فرهنگ‌های مختلف داشته باشند. برای مثال، حروفی که در یک فرهنگ ظریف و پیچیده تلقی می‌شود، ممکن است در فرهنگ دیگر به‌عنوان منسوخ یا غیرجذاب تلقی شود. تبلیغ کنندگان باید تحقیقات کاملی انجام دهند و با طراحانی کار کنند که زمینه فرهنگی را درک می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که تایپوگرافی از نظر فرهنگی مناسب است و با مخاطبان هدف ارتباط برقرار می‌کند. با در نظر گرفتن فرهنگ، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند تایپوگرافی ایجاد کنند که به طور مؤثر پیام آن‌ها را منتقل کند و از مفاهیم منفی ناخواسته جلوگیری کند.

 به عنوان مثال، یک کمپین تبلیغاتی جهانی باید اجتماعات فرهنگی در مناطق مختلف را در نظر بگیرد. با تطبیق تایپوگرافی برای هم‌سویی با ترجیحات فرهنگی محلی، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند اطمینان حاصل کنند که تبلیغات با مخاطب هدف ارتباط برقرار کرده و از تفسیرهای نادرست فرهنگی جلوگیری می‌کند. این توجه به فرهنگ در طراحی تایپوگرافی به ایجاد یک کمپین تبلیغاتی فراگیر و تاثیرگذار کمک می‌کند.

تاثیر فرهنگ بر تایپوگرافی

نمونه‌هایی از چند کمپین تبلیغاتی موفق

1. Jazz Modern Festival

تبلیغات تایپوگرافی جشنواره مدرن جاز مظهر هنر است. استفاده از رقص جاز مدرن، این طرح را به یک دیزاین مفهومی و احساسی تبدیل کرده است. با این حال، از تکنیک های حرفه‌ای نیز استفاده کرده است. شما می توانید سبک‌های مینیمالیسم، مدرن و آبستره را به طور هم‌زمان در این تبلیغ مشاهده کنید.

تایپوگرافی در پوستر Jazz Modern Festival

2. Drawing Lines in Space

تبلیغات تایپوگرافی توسط Tegusu اطلاعات دقیقی را در مورد نام تجاری و پیام مورد نظر تیبلغ‌کننده، ارائه می دهد. این کار برای یک نمایشگاه هنری در یک موزه هنر معاصر در نظر گرفته شده بود. ایده تبلیغاتی او استفاده از سبک تایپوگرافی دست‌نویس با استفاده از خط‌های مداد واقعی بود. او همچنین با استفاده از تغییراتی که در مقیاس و اندازه فونت داده است، توانسته تا توجهات را از بین تمام این اسکچ‌ها و تصاویر پرتره به تایپوگرافی جلب کند.

تایپوگرافی در پوستر Drawing Lines in Space

3. Cinemateket Trondheim

هدف از این پروژه ایجاد پوسترهای سینمایی بود که حس آزادی، ذهنی باز و طراحی پیچیده را به نمایش بگذارد. به عنوان یک تبلیغ، پوستر حاوی تعدادی تصویر، تایپوگرافی و رنگ متناسب با برنامه است. استفاده از فونت‌های رنگارنگ و مکمل همراه با استفاده هوشمندانه از مقیاس‌ها، عناصر و ترازبندی اصولی از نکات مهم در این پوستر است.

 پوستر Cinemateket Trondheim

4. Tabú

استفاده از کنتراست رنگی، کرنینگ، حروف بی‌نظیر و ترازبندی، این تبلیغ تایپوگرافی را متمایز می‌کند. طراحی عبارت و حروف در صفحه اصلی با کنتراست بالایی همراه است تا یک نقطه کانونی ایجاد کند. در همین حال، حروف‌چینی داخلی از یک نمایش بسیار منظم برای توضیح هر جزئیات کوچک استفاده می‌کند. همچنین در این پوستر از نکات برجسته و عناصر و المان‌های منحصر به فرد برای تناسب با موضوع استفاده شده است.

تایپوگرافی در پوستر tabu

5. Atlassian Fillmore Folklore

برای ایجاد ظاهری یکنواخت در تبلیغات، اسکات بیرساک از سبک نمادین Auditorium فیلمور استفاده می‌کند. با این حال، تبلیغات تایپوگرافی تنوع زیادی از داستان‌ها، رویدادها و باورها را نیز به همراه دارد. می‌توانید ببینید که در این پوستر، چگونه حروف چاپی با هر جزئیات ترکیب می‌شوند. مانند حروف آتشین برای آتش، فونت موج‌دار برای امواج رادیویی، جزئیات کشسان، الگوی جعبه‌ای و… .

پوستر Atlassian Fillmore Folklore

6. New Voyage

ایجاد تبلیغات تایپوگرافی برای New Voyage سفری خلاقانه و جالب برای ایان جپسون بود. هماهنگ کردن جزئیات، تایپ‌فیس‌های پیچیده، هم‌ترازی، استفاده از کنتراست و ایجاد پوسترهایی به سبک قدیمی نتیجه نهایی است. پالت رنگی استفاده شده به ایجاد کنتراست بیش‌تر در بالای پس زمینه سیاه کمک می‌کند. استفاده از فونت معمولی san serif هدف را برجسته کرده است.

پوستر New Voyage

7. Reveal

این پروژه تبلیغاتی تایپوگرافی بر اساس ایده پس زمینه شفاف، حروف و رنگ ساده را ترجیح می‌دهد. از رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی تایپوگرافی استفاده می‌کند که به ایجاد کنتراست در تصاویر پس زمینه تیره‌تر کمک می‌کند. همچنین با استفاده از اصول سلسله مراتب، چشم‌ها را به عنوان بزرگی که در وسط قرار دارد، هدایت می‌کند. برخی از اطلاعات دیگر نیز در اندازه‌های کوچک‌تر آمده‌اند تا ذهن و حواس مخاطب را متمرکز نگه دارند.

پوستر Reveal

8. Time Square Public Art

ایجاد یک نمایش عمومی از هنر در صفحه نمایش‌های بزرگ دیجیتالی، کار ساده ای نیست. به خصوص وقتی صحبت از تایپوگرافی باشد. اثر باید با معنی، قابل درک، و جذاب باشد. این اثر هنری همه آن‌ها را ثابت می‌کند. استفاده از حروف بزرگ در رسانه‌های دیجیتال، یک حس اطمینان و اعتبار را منعکس می‌کند. در این تبلیغ، هر حرف دارای یک الگوی گل زیبایی است که در بالای بیلبورد سیاه رنگ به طور برجسته طراحی شده است.

تبلیغات Time Square Public Art

9. Smart Meters / Smart Energy

این طراحی توسط smart energy یا smart meters، تایپوگرافی را به عنوان یک هنر در نظر می‌گیرد. در این پوستر با استفاده از پرسپکتیو، تاری، محو شدن، مرکزیت و استفاده از جزئیات، توهمی از موج آب و باد را ایجاد کرده‌اند. و همچنین برای خوانایی جزئیات فانتزی، از فونت ساده و کنتراست سفید استفاده شده است.

پوستر Smart Meters Smart Energy

10. Knockout Boxing Club

استفاده از پالت رنگی قرمز، سفید و سیاه، پیام واقعی را به خوبی ادا می‌کند. همچنین باعث خوانایی و وضوح بیش‌تر تایپوگرافی برند می‌شود. طراحی بسیار ساده است، با فونت san serif و زیر آن با حروف کوچک نوشته شده است. معمولا رسانه‌های تبلیغاتی از همین فونت برای ایجاد کنتراست استفاده می‌کنند. همچنین طراح این کار، با اضافه کردن یک تصویر در پایین پوستر به درک بهتر معنا و مفهوم برند کمک کرده است.

پوستر Knockout Boxing Club

تایپوگرافی به عنوان یک ابزار ارتباط بصری و کلامی در تبلیغات

تبلیغات به شدت به تایپوگرافی به عنوان یک ابزار ارتباطی بصری و کلامی متکی است. تایپوگرافی، طراحی و ترتیب حروف برای برقراری ارتباط با پیام های واقعی، شخصیت برند، ارزش‌ها و لحن است. ترکیب مناسب فونت‌ها، رنگ‌ها و چیدمان می‌تواند هویت بصری قوی‌ای ایجاد کند که به راحتی قابل تشخیص و به یاد ماندنی است، یک هدف اساسی در تبلیغات که از نمایش مکرر سود می‌برد.

نقش اصلی تایپوگرافی انتقال اطلاعات به صورت بصری است، اما همچنین از طریق زیبایی‌شناسی با بیان این‌که آیا یک پیام باید جدی گرفته شود یا خیر، ارتباط برقرار می‌کند. سرنخ‌هایی در مورد نوع محصول یا خدماتی که تبلیغ می‌شود (ماشین لوکس در مقابل مایع پاک‌کننده سازگار با محیط زیست)، مخاطبان هدف آن (کودکان مهدکودک در مقابل افراد مسن) یا حتی نحوه تلفظ کلمات ناآشنا را ارائه می دهد.

تاثیر بصری تایپوگرافی در تبلیغات

 در مقاله نقش تایپوگرافی در تبلیغات، به این نتیجه رسیدیم که تایپوگرافی فقط به معنای زیبا جلوه دادن کلمات نیست. نقشی حیاتی در کمک به برندها برای ایجاد هویت خود، شکل دادن به تجربیات کاربران با در نظر گرفتن احساسات آن‌ها و همچنین امکان برقراری ارتباط موثر تبلیغ‌کنندگان با مشتریان خود، ایفا می کند. در این میان متوجه شدیم که تاثیر فرهنگ بر روی تایپوگرافی در تبلیغات بسیار زیاد است، طوری‌که ممکن است بدون در نظر گرفتن آن، کمپین تبلیغاتی با شکست فاجعه‌باری مواجه شود.


راستی میتوانید آخرین مطالب ما را از طریق تلگرام و اینستاگرام نیز دنبال کنید. برای عضویت در کانال تلگرام و اینستاگرام بیت گرف روی دکمه زیر کلیک کنید. همچنین فیلم ها با کیفیت های مختلف در یوتیوب هم قرار دارد.

TELEGRAM INSTAGRAM youtube

امتیاز: 0 از ۵ - تعداد رای: 0
اشتراک گذاری این صفحه
گفتگو و سوالات شما در این قسمت میتوانید نظر یا سوال خود را در مورد مقاله یا آموزش مطرح کنید.
دیدگاهتان را بنویسید برای ارسال دیدگاه لازم است در سایت وارد شده یا ثبت نام کنید ...
مطالعه با تمرکز بیشتر
پست های پربازدید هفته 6 پست پربازدید در دسترس شماست!
آموزش هوش مصنوعی استیبل دیفیوژن...

آموزش هوش مصنوعی استیبل دیفیوژن...

مهسا سلطانی
دانلود اسکریپت Motion Bro v4.0.4...

دانلود اسکریپت Motion Bro v4.0.4...

مهدی فریدونی
دانلود و نصب اسکریپت motion...

دانلود و نصب اسکریپت motion...

احسان ملائی
دانلود Adobe Firefly | هوش...

دانلود Adobe Firefly | هوش...

مهدی فریدونی
میدجورنی رایگان و نحوه استفاده...

میدجورنی رایگان و نحوه استفاده...

مهسا سلطانی
جداسازی صدای خواننده از موزیک...

جداسازی صدای خواننده از موزیک...

مهدی فریدونی
دوره روتوش
دوره جامع گرافیک و ویدیو
×