اسکریپت JokerMartini Cables Spline
اسکریپت Cables یک ابزار قدرتمند در نرم افزار 3Ds Max است که برای ایجاد کابل های آویزان و خمیده به صورت طبیعی و واقع گرایانه استفاده می شود. این اسکریپت از الگوریتم منحنی کاتناری (Catenary Curve) برای شبیه سازی دقیق رفتار کابل ها در دنیای واقعی استفاده می کند.
در این ویدیو آموزشی با کمک این اسکریب برای چراغ های فضای بیرون کلبه کابل طراحی خواهیم کرد.
با کمک گزینه seed می توانیم به کابل ایجاد شده فرم های مختلفی بدهیم و همچنین با گزینه Radius
می توانیم شعاع کابل را تعیین کنیم.برای تغییر تعداد پیچش کابل می توانیم مقدار عددی مورد نظر را در بخش Turns وارد کنید.
همچنین طول کابل را می توانید با گزینه Width تغییر بدهنید و مقدار ریزش کابل یا مقدار آویزان شدن آن را می توانید با گزینه Amount تعیین کنید.با کمک این اسکریپت شما به صورت طبیعی و بدون انجام تغییرات پر دردسر می توانید کابل طراحی کنید و جزئیات خوبی را به رندر خود اضافه کنید.جزئیات در رندر یکی از نکات بسیار مهم می باشد که کار شما را بسیار رئال جلوه می دهد.
برای فرم دهی به کابل می توانید از دستوراتی مانند FFD 2*2*2 کمک بگیرید که به صورت کامل در این آموزش توضیح داده شده است.