در آموزش رایگان ساخت قفسه کتاب در نرم افزار 3D Max به بررسی یکی از دستورات Editable poly می پردازیم، که یکی از پر کاربردترین قسمت های مکس برای مدل سازی سه بعدی می باشد. دستور Inset در تظیمات Polygons به ما کمک میکند تا ضخامت مورد نظر را به polygon انتخاب شده بدیم.
معرفی و آموزش کار با Inset در 3D Max
ساخت سریع قفسه کتاب در 3D Max به کمک دستور Inset انجام می شود. کافیه یک Plane با Segment های مناسب ایجاد کنید. و به Polygon دستور Sell رو بدید تا ضخامت بگیره با ابعاد مورد نظر. بعد یک Polygon رو به حالت انتخاب در بیارید و از قسمت Edit Polygons ، تنظیمات Inset را روی By Polygon بزارید و مقدار Amount (ضخامت) را تعیین کنید.در مرحله بعدی با انتخاب Polygon های مورد نظر کافیه Extrude منفی بهشون بدید یا با گرفتن Shift و با حرکت دادن Move در محور مد نظر Smart Extrude را انجام بدید تا عمق قفسه کتاب شکل بگیره و بعد به کمک Edge لبه تمام طبقات رو انتخاب کنید و مقداری بهش Chamferبدید تا لبه های طبقات مقداری نرم بشه.
برای طراحی مدل دوم کتاب خانه ، روی Plane کلیک راست کنید و Convert to Editable Poly رو بزنید و به کمک Edge یکی از Segment ها رو انتخاب کنید و از قسمت Ribon تب Modeling و گزینه Polygon Modeling رو انتخاب کنید و روی Generate Topology کلیک کنید و از بین مدل های مختلف، مدل مد نظرتون رو انتخاب کنید تا Segment های Plane شما به همون چیدمان در بیاد.
در مرحله بعدی کافیه از Edit Polygons دستور Inset رو بزنید و به هر Polygon مقدار مورد نظر Inset بدید و با کمک Smart Extrude عمق مورد نظر رو ایجاد کنید و سپس عملیات Chamfer رو هم دوباره اینجا تکرار کنید و لبه طبقات رو نرم کنید.