اسکریپت Material Texture Loader کمک میکند تا Material PBR را با تکسچر های مورد نظر به راحتی و در سریعترین زمان ممکن بسازید و میتوانید تنظیمات آن را انجام دهید. همچنین بعد از ساخت متریال میتوانید آن را در متریال ادیتور درگ کنید و و اصلاحات لازم را روی آن انجام دهید تا به اون نتیجه ایده آل برسید.
امکانات این اسکریپت چیست؟
ساخت متریال بسیار سریع انجام میشود.
تشخیص بافت به صورت خودکار و لینک پارامترها باهم انجام میشود.
از Specular و Metallic پشتیبانی میکند.
قابلیت تنظیم رنگ، بازتاب، براقیت، IOR، ID و … تکسچر ها را دارد.
در هر بخش، قابلیت تنظیم مقدار گاما، تنظیم رنگ و فضای رنگ ACES را دارد.
قابلیت پشتیبانی از UDIM و ACES را دارد.
امکان تنظیم تاری، UVW map، چرخش و یا چرخش تصادفی را دارد.
میتوانید به راحتی متریال را اعمال و ذخیره کنید.
قابلیت اضافه کردن متریال ها را به ویرایشگرهای Slate یا Compact را دارد.
همچنین میتوانید متریال ساخته شده را در کتابخانه متریال ذخیره کنید.
وقتی مجموعهای از تکسچر ها را بارگذاری میکنید، این اسکریپت تکسچر ها را بر اساس نام آنها که در فایل وجود دارد، در یک بخش متریال قرار میدهد. بنابراین بافتهایی که دارای (Color) یا (Albedo) در نام خود هستند، در یک بخش قرار میگیرند، بافتهایی با نام (Reflection) وارد بخش بازتاب میشوند و … .
میتوانید بهصورت دستی تکسچر ها را در هر بخش متریال انتخاب کنید یا حذف کنید. هنگامی که متریال ساخته شد، می توانید ویرایش مورد نظر را انجام دهید.
گاما برای کانال تکسچر ها به طور خودکار تنظیم می شود. کانالهای Diffuse، Reflection Translucency و روی فضای رنگی گاما ۲.۲ یا sRGB تنظیم شدهاند. همه مقادیر دیگر گاما روی 1.0 یا فضای رنگی خطی تنظیم شده اند. برای Vray 5 و 6 اکنون می توانید فضای رنگی را نیز روی ACES تنظیم کنید.
بارگذار تکسچر ها به کاربر این امکان را می دهد که نقشه چرخش سه سطحی و تصادفی را به تمام بافت ها اضافه کند و همچنین مختصات Cropping و UVW را اضافه کنند، بنابراین زمانی که نیاز به تنظیم این تنظیمات دارید، تغییرات به یکباره روی تمام تکسچر های ایجاد شده اعمال می شود.