ساخت انیمیشن در نرم افزار 3Ds Max
ساخت انیمیشن در نرم افزار 3Ds Max معمولا ساده نیست و پیچیدگی های خودشو داره. اما تو این آموزش براتون یک اسکریپت فوق العاده ای رو معرفی کردم که بتونید به راحتی پروژه های خودتون رو به انیمیشن تبدیل کنید.اسم این اسکریپت Poly From Fast Animator هست که تنظیمات هوشمند داره و نیازی نیست به صورت دستی Key Frame تعریف کنید.
قبل استفاده از این اسکریپت باید توجه کنید که تمام آبجکت هایی که میخواهید انیمیشن بشه را حتما Detach کنید یا از حالت Group خارج کنید.درواقع باید هر آبجکت یک Element جدا باشد. برای Detach کردن به صورت یک جا میتوانید از اسکریپت Detach Element استفاده کنید.
نکته مهمی که باید رعایت کنید اینه که Pivot تمام آبجکت ها باید در مرکز آبجکت قرار بگیره و بعد حتما تمام مدل ها را اینتخاب کنید و از Convert To به Editable Poly تبدیل کنید.
الان میتونید ساخت انیمیشن را آغاز کنید.
- با کمک گزینه Create From Selection میتونید آبجکت های مورد نظر رو انتخاب کنید.
- با گزینه Animate Options میتونید پوزیشن آبجکت ها رو در سه محور X_Y_Z تغییر بدید.
- گزینه Overlap یه بازه زمانی برای انیمیشن شدن آبجکت ها در نظر میگیره.
- با زدن گزینه Create Animation کار به اتمام میرسه و با Play کردن از نوار انیمیشن میتونید خروجی کار رو مشاهده کنید.
- اگر خواستین دوربین هم حرکت کنه میتونید کلید N رو بزنید و تعیین کنید که در کدوم فریم دوربین حرکت کنه.
روش نصب اسکریپت Poly From Fast Animator
فایل را از حالت فشرده خارج کنید.
فایل PolyAnimator.ms را درگ کنید و در صفحه 3Ds Max رها کنید.
سپس از منویCustomize روی گزینه Customize User Interface کلیک کنید تا پنجره Customize User Interface برای شما باز شود و از همین پنجره وارد تب Toolbar شوید و به کمک تب New یک نوار جدید بسازید و از قسمت Action اسکریپت Poly From Fast Animator را روی نوار جدید Drag کنید و در Main Toolbar قرار دهید.