یکی از ویژگی های ویری 6 در 3Ds Max استفاده از دستور Chaos Scatter می باشد که کمک می کند تا چیدمان های طبیعی و واقع گرایانه ای از گیاهان، سنگ ها، اشیاء و هر چیز دیگری که می توانید تصور کنید ایجاد کنید.
نحوه استفاده از Chaos Scatter:
ابتدا آیکون Chaos Scatter را در View Port ایجاد کنید سپس به بخشModify بروید و در کار Target Object لند اسکیپ را وارد کنید سپس در کادر دوم Model Object تمام آبجکت هایی که می خواهید به صورت پراکنده در لند اسکیپ قرار بگیرند را وارد کنید.
تنظیمات Chaos Scatter:
در پنجره Chaos Scatter، می توانید تنظیمات مختلفی را برای کنترل نحوه پخش آبجکت اعمال کنید:
Density: تراکم اشیاء را تعیین می کند.
Distribution: نحوه توزیع اشیاء را مشخص می کند.
Rotation: نحوه چرخش اشیاء را تعیین می کند.
Scale: نحوه مقیاس بندی اشیاء را تعیین می کند.
Alignment: نحوه تراز اشیاء را تعیین می کند.
Chaos: میزان تصادفی بودن چیدمان را تعیین می کند.
از بخش View Port Display میتوانید نوع نمایش آبجکت ها را کنترل کنید.
از بخش Areas می توانید برای کنترل و محدود کردن ناحیهی پراکندگی آبجکت ها استفاده کنید که میتوان آنها را به عنوان کنترلِ Areas در نظر گرفت.
در بخش Surface Scattering می توانید تعداد آبجکت ها را در سطح مورد نظر کنترل کنید