برای رندر گرفتن با متریال خام ویری نیاز نیست که بیاین به تک تک آبجکت ها متریال خام بدید. کافیه از کیبورد کلید F10 رو بزنید یا روی آیکون Render Setup کلیک کنید. در صفحه ای که براتون باز میشه حتما Renderer را روی V-Ray قرار بدید و در تب Common روی نوار Assign Renderer کلیک کنید و Save as Defaults رو بزنید تا موتور رندر V-Ray ذخیره شود. سپس در تب دوم یعنی تب V-Ray کلیک کنید و نوار Global switches را انتخاب کنید و تیک گزینه Override mtl را بزنید و روکی None کلیک کنید و یک V-Ray mtl بهش نسبت بدید. اگر میخواهید از نور خورشید داخل فضا استفاده کنید دو راه دارید:
1: یا روی Override mtl کلیک کنید و تیک گزینه های Refraction یا Reflection را بزنید و سپس رندر بگیرید (در این صورت تمام آبجکت هایی که رفلکت دارند متریال خام به خودشون نمیگیرن).
2: یا اگر میخواهید صرفا آبجکت شیشه پنجره متریال خودش را حفظ کنه و V-Ray mtl متریال به بقیه آبجکت ها نسبت داده بشه میتونید از Exclude استفاده کنید. کافیه آبجکت پنجره را از لیست انتخاب کنید و وارد کادر Exclude کنید و سپس عملیات رندر گیری را انجام بدید.