اضافه کردن جزئیات در طراحی یکی از مهمترین نکات برای داشتن نتیجه ایده آل و رئال است مخصوصا در رندر های کلوز آپ که از نمای نزدیک به صورت کامل جزئیات پروژه قابل مشاهده است.در این ویدیو یاد میگیرید که چگونه برای آبجکت هایی مانن مبلمان که متریال پارچه دارند دوخت ایجاد کنید تا زیبایی آبجکت را چند برابر کنید.
ایجاد دوخت در 3Ds Max با کمک اسکریپت StitchGenerator
برای ایجاد دوخت در 3Ds Max ابتدا باید اسکریپت StitchGenerator را نصب کنید سپس با کلیک روی آیکون اسکریپت صفحه تنظیمات برای شما به نمایش در می آید، اگر کلید F4 را از کیبورد بزنید Edge Face فعال می شود و از بخش Modify یک Edit Poly برای آبجکت اعمال کنید و از بخش Selection گزینه دوم یعنی Edge را انتخاب کنید و در روی آبجکت، Edge مورد نظر را که میخواهید دوخت روی آن ایجاد شود را انتخاب کنید تا به رنگ قرمز تغییر کند، برای راحتی کار می توانید یک Edge را انتخاب کنید و سپس رو آن دابل کلیک کنید تا به صورت Loop دور تا دور انتخاب شود سپس و در تنظیمات اسکریپت StitchGenerator نوع دوخت خود را انتخاب کنید که به صورت دو نوع دوخت با مقطع گرد و با مقطع تخت موجود است و همچنین می توانید سایز دوخت را تعیین کنید و زمانی که تنظیمات خود را نهایی کردید روی Create Stitch کلیک کنید تا دوخت طبق تنظیمات روی Edge اعمال شود.دوخت به صورت خودکار متریال نخ را دارد ولی برای تغییر رنگ نخ می توانید وارد Material Editor شوید و با کمک Pick From Object از متریال نخ نمونه بگیرید و رنگ دلخواه خودتون رو در بخش Diffuse انتخاب کنید و پس از اتمام می توانید زاویه رندر خود را تعیین کنید و رندر نهایی خود را بگیرید.