در این آموزش رایگان از نرم افزا 3D Max به بررسی یکی از دستورات Editable poly می پردازیم،که یکی از پر کاربرد ترین قسمت های مکس برای مدل سازی سه بعدی می باشد.دستور Hinge From Edge در تظیمات Polygons به ما کمک میکند تا polygon انتخاب شده مانند مدار عمل کند و دور Polygon دوم به چرخش در بیاید.
معرفی و آموزش کار با Hinge From Edge در 3D Max
برای ساخت طاق گرد یک مقطع ابزار کلاسیک، با کمک Spiline طراحی کنید یا هم از ابزار کلاسیک آماده استفاده کنید و Polygon سطح انتهایی ابزار کلاسیک را انتخاب کنید و با گرفتن Shift و Ctrl یک Copy از Polygon بگیرید. و Polygon کپی شده را Move کنید و با فاصله ی مد نظر از آبجکت ابزار کلاسیک قرار دهید. چون این Polygon کپی شده مقدار شعاع طاق را تعیین میکند و هرچقدر دور تر شعاع طاق بزرگتر و هرچقدر نزدیک تر شعاع طاق کوچکتر شکل میگیرد.
در حالی که آبجکت ابزار کلاسیک فعاله روی دستور Hinge From Edge کلیک کنید سپس روی Polygon کپی شده کلیک کنید و بعد وارد تنظیمات Hinge From Edge شوید. در تنظیمات Hinge From Edge گزینه Angle مقدار زاویه چرخش را تعیین می کند که میتوانید مقداز زاویه چرخش آبجکت را تعیین کنید و گزینه Segment تعداد تقسیمات و مقدار نرمی آبجکت را تعیین می کند و گزینه Picking Hinge Edge نقطه شروع چرخش را قفل می کند.