در این آموزش رایگان از نرم افزار 3D Max به بررسی یکی از دستورات Modifier List می پردازیم. تمام دستورهایی که به ما در مدلسازی کمک می کند در Modifier list قرار دارد. به کمک دستور Lathe ما می توانیم مقطع دو بعدی (Shape) را حول مختصات بچرخانیم و به یک آبجکت سه بعدی که ماهیت دورانی دارد، تبدیل کنیم.
معرفی و آموزش کار با Lathe در 3D Max
ساخت سریع دو مدل ستون کلاسیک در 3D Max با دستور Lathe انجام می شود.کافیه به کمک Spline مقطع مورد نظر را طراحی کنید و به کمک Filip مقداری شکستگی های ستون را نرم کنید. و بعد ازList Modifier دستور Lathe را انتخاب کنید و در جهت مشخص Shape را Move کنید. و تا جایی که ستون شما نرم بشه مقدار Segment را بیشتر کنید.
برای ستون با مدل مربعی کافیه مقدار Segment ها را روی عدد چهار بزارید و با کمک Rotate 45 درجه بچرخانید.
در دستور Lathe مقدار چرخش (Shape) حول محور، به کمک Degrees انجام می شود. با فعال کردن گزینه weld core ورتکس ها در محل تلاقی به هم می چسبند و همچنین با بالا بردن مقدار Segment کمک می کند تا آبجکت ما نرم تر شود. جهت دوران نیز حول سه محور (X-Y-Z) انجام می شود. ساختار NURBS سگمنت ها رو به صورت مثلث گونه نمایش می دهد.